lördag 24 mars 2012

Go start på lördagen

Efter att frukosten var avverkad här hemma,for Sven iväg och handlade. Jag plockade snabbt ihop lite mat till farfar och satte mig sen med kaffekoppen på balkongen. Jag kan knappt förstå att det är sant att det är ett så otroligt vacker väder så här tidigt på våren. Kanske inte supervarmt på morgonen,men i lä på balkongen kan man inte annat än njuta nu:-)

Det blev dock ingen lång stund. Klockan 10 hade jag lovat dyka upp hos farfar,och det är bäst att hålla tiden, så han inte blir orolig över det också. Han säger ju ganska ofta att han är deprimerad under förmiddagen och att han ibland får ångest. Jag vet inte vad jag ska göra åt det riktigt. Han vill inte gå till läkaren med det,och jag vet ju att det kan bli såhär nu när allt lugnat ner sig med allt runt omkring,och han grubblar mer på sin ensamhet och situation. Önskar jag hade mer ork och kunde åka oftare,men jag kan inte offra hela mitt liv heller. Önskar också att fler än jag kunde åka dit och iallafall säga hej någon gång ibland..

Farfar blev iallafall piggare av mitt besök, och jag lämnade honom med gott samvete. Precis innan jag åkte vidare,hjälpte jag honom slå ett telefonnummer till någon bekant,så jag hoppas han fick sig en trevlig pratstund där också..

På hemvägen hoppade jag in på EKO. Jag går ju nästan aldrig i affärer ( förutom mataffärer) nu för tiden,så det var kul att gå och ögonshoppa lite. Det är så himla mycket fina saker man vill ha,men jag höll mig till det jag skulle. En förpackning planteringsjord,tre påsar frö och en liten kruka med små påskliljor. Nu ska det bli lite fint på balkongen igen och det för 50 kr:-).


Klockan springer iväg och jag ska faktiskt ut och plantera upp mina små blommor och frön. Ska iväg till Anne i Skillingaryd om bara ett par timmar ,för en trevlig kväll med kortspel och mat. Anne ville vi skulle dricka vin samtidigt, och att jag skulle sova över där i natt,men ärligt, det hade vart både kul och trevligt,men jag orkar inte. Sven  och Troja är inte hemma i natt och jag ser en riktigt mysig morgon med mig själv istället. Frukost i lugn och ro i solen på balkongen. Ingen som stör,ingen som pratar,ingen som behöver gå ut och morgonkissa. Dessutom att kunna vakna upp precis när jag önskar och bara lata mig runt här i morgonrock.

 Det är riktigt lyxigt när man är hundägare och det händer inte så många gånger per år.. Så nej,jag avstår vinet ikväll och baksmällan imorgon, till förmån för en natt i lugn och ro istället. Alltid skönast att vakna i sin egna säng ,och jag vet sen innan att vinkväll= icke körduglig förräns längre fram på dagen imorgon...   Hoppas nu att ni alla får en superhärlig helg,det ska jag ha :-)Kram

Inga kommentarer: