onsdag 14 mars 2012

Vanlig vardagsdag

Gårdagen blev ganska hurtig. Tog två långpromenader i det goa vädret (sammanlagt 1,4 mil)  och fixade sen med lite annat.

Tavlan jag beställde blev inte riktigt så fin som jag hade hoppats på,men helt duglig. Hon jag beställde den av,hade varnat mig innan,kvaliteten var på gränsen till för dålig för förstoring. Jag skyller därför inte på någon, och tittar man inte alltför nära så var den ändå helt okej.

Under kvällen kom Johan,Svens brorsson,på lite kaffe.Han stannade kvar tills vi skulle lägga oss,så det blev inte mycket gjort under resten av kvällen. 

Idag verkar det bli en ny solig dag,vilket naturligtvis piggar upp. Ska väl snart vandra ut igen,kaffet är urdruckit sen länge och jag har inga ursäkter kvar att hålla sig inne. Funderar på om jag ska dra upp till Öxnehaga idag och gå motionsslingorna. Det är otroligt vackert där,men också naturreservat och mycket djur= kopplad hund... Men ombyte förnöjer,och Troja klarar säkert en dag i koppel också;-)

Som avslut idag måste jag bara berätta att en av mina inköpta hibiskusar slått ut. Både är fulla av knopp och jag har nu fått en vacker blomma på den ena. De verkar vilja överleva denna gången och jag har minsann tittat till dem dagligen och gjort allt för dem;-) De har fått både näring och en daglig dusch,ibland till och med två. Kanske skulle börja prata med dem lite också för att få dem att trivas ännu bättre;-).

Inga kommentarer: