onsdag 21 mars 2012

Teknikens under

Igår fick jag mitt nya trådlösa modem (ingen telefon har hittat hit ännu) på posten. Jag var och hämtade ut det och satt sen och blev lite sur här hemma. Anledningen var att jag inte fick igång internet när jag bytte modem. Läste alla papper som medföljde (något jag tycker är extremt tråkigt),och såg att jag behövde ett sim-kort till det hela också. Jaha,och varför hade de då inte skickat med något?!

Jag ringde upp dem,och tack och lov behöll jag lugnet i rösten när jag sa att jag minsann inte fått något sim-kort med i paketet. Killen sa bara lugnt att det får du plocka ur ditt gamla modem och byta till det nya.

Men,det går inte att öppna det gamla,svarade jag tillbaka.. Jasså,sa han,har du ingen liten knapp på det? Jo,sa jag och tryckte på den och upp ploppade ett lock med sim-kortet i. Fy vad jag kände mig dum... Jag visste inte ens att det fanns  simkort i modem;-). Nåja,jag tackade för hjälpen och lite röd om kinderna la jag sen på luren. Efter detta fungerade internet hur bra som helst igen:-)

Börjar bli lite orolig att jag inte ska förstå något när den nya telefonen kommer,men jag ska iallafall byta simkortet med den gamla innan jag ber om hjälp;-)

Inga kommentarer: