torsdag 29 mars 2012

Sol igen

Det kändes så typiskt igår. Jag gick på långledigheten på schemat igår och solen sken,hade förvisso en trevlig förmiddag,men framåt eftermiddagen började molnen dra ihop sig och frammåt kvällen öste regnet ner. Till och med ett par åskknallar hördes och det kändes som att min ledighet var lika med regn och rusk.

Glad blev därför jag,när jag vaknade upp till ännu en dag med sol. Hundrackarn var väl hungrig och väckte mig redna vid 06,men jag lyckades sova "räv" en timme till innan jag traskade upp. Hon är ju himla rolig som jagar upp mig vid 06,äter sin frukost och går sedan och lägger sig igen. Ute har hon ju vart vid 04,så ingen panik ut där inte...Detta är trots ganska skönt för mig,som får en stunds lugn och ro med mitt kaffe,och hinner piggna till lite från den värsta morgontröttheten..

Precis som planerat hade jag en "goekväll" igår. Nybakta våfflor,finalen av "Sveriges mästerkock" och lite vin på det. Sigrid,som vann i finalen,hade jag förhandstippat sedan ca 4-5 avsnitt tillbaka,då hon verkade vara en höjdare på mat. Svårt att veta genom tvn vad maten smakar,men med lite kokkunskaper i bakhuvudet, när man ser hur hon lagade,färg och upplägg,samt betyg från juryn,så går det ändå dra sina slutsatser:-) Värdig vinnare,helt klart..

Idag var Troja och jag ute våran sedvanliga tur runt elmia. En sådan runda när man inte har någon stress i kroppen och bara myser omkring. Tog en liten extrarunda i kvarteret när vi kom tillbaks. Har sedan suttit i solen på balkongen och ringt runt till lite vänner. Ett trevligt tidsfördriv med positiv energi tillbaka.

Men nu var det åter dags för lite plikter. Lägenheten behöver städas,middag ska lagas och odjuret ska snart ut igen. Är dock tacksam över den kvalitetstid med mig själv som jag hunnit med idag,och är nöjd över att jag åkte till farfar igår och fick denna tid över nu:-)

Har en konstig känsla i kroppen i dag. Jag vet nog vad den handlar om själv,men väljer att inte delge er om detta just nu .Tids nog kommer det bli förändringar,ni får veta då och tills dess håller jag er på halster och allt är som vanligt. Men eftersom jag är 35,snart 36 år och inte har några barn,samtidigt som jag är lite rundare i kroppen än vad jag har vart innan,så kan jag på en gång säga (för att undvika rykten) att det handlar inte om något sådant iallafall..;-). Det finns många saker som kan ge en förändring,både stora och små.

Dags att sätt igång med dagens göromål och till er vill jag bara önska en fortsatt trevlig dag,kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu får du snart avslöja vad det är!! Är SÅÅÅ nyfiken!!