fredag 16 mars 2012

Ny telefon

Hamnade i gamla vanor och har impulshandlat lite igen;-).

Nja,riktigt så illa var det inte,då mitt telefonabonnemang går ut om en månad och då är man ju "berättigad" till en ny telefon om man förlänger abonnemanget hos samma operatör. Tanken var att jag skulle utnyttjat denna månaden till att kollat igenom vad jag riktigt ville ha. Men så var det det där med mitt teknikintresse. Jag fattar ingenting!!! Var inne och kollade på alla telefoner och erbjudande, och för mig blev det bara ett stort frågetecken. De heter olika,ser likadana ut och betäcknas med siffror och bokstäver jag inte förstår vad de betyder alls.Inte direkt enkelt att välja.

Men jag fastnade för en  tillslut iallafall. Har lärt mig nu att den heter Sony Xperia S. Anledningen var kameran i den:-). De flesta telefoner har idag en kamera med 8 megapixel,denna hade det dubbla med 16. Jag ser fördelarna med att  slippa dra med min ganska stora och klumpiga "vanliga" kamera när jag ska ut.

 Jag kan naturligtvis surfa på telefonen också,men känner inte att det är det viktigaste för mig. Kul kanske,men inte huvudsyftet med en telefon. Jag föredrar min dator med tagentbord och ordentlig skärm till detta.


Så nu har jag ringt och beställt  denna telefon i vitt. Kommer om ca 2 veckor. Jag höjde min månadskostnad med 50 kr,vilket jag inte vet om det var så smart eller inte. Vill ju egentligen minska mina månadskostnader,men inser att om ska man följa med någorlunda i utvecklingen i samhället, så kändes det alltför klent med att ha en alltför låg hastighet på surfen ( ja,jag föll för trycket från alla som surfar med sina mobiler)..

Positivt var också att den trevlige mannen på 3 i samma veva uppgraderade mitt mobila bredband till datorn här hemma. Jag har haft en låg hastighet på endast 7 nu, och han uppgraderade mig till 32 utan kostnad. Nu kanske jag slipper få ett spel varje gång jag ska lägga in bilder;-) Detta inträffar i samband med att den nya telefonen kommer. Härlig överaskning..Nåja, 50 kr i månaden får det hela vara värt iallafall:-)

Inga kommentarer: