tisdag 27 mars 2012

Skithund!

Efter jobbet idag for jag hem med en bra känsla. Troja och jag vandrade i vanlig ordning ut och hade en skön promenad i många plusgrader.Troja verkade så glad idag och det smittar alltid av sig. Mindre glad blev jag,då hon hittade något "skumt" att rulla sig i under sin lösa stund på elmia...

Jag exprimenterar igen med denna hund,och prövar nu något nytt igen. Vetrinären har rekomenderat mig att duscha/bada Troja 2 ggr i veckan med specialschampo för allergins skull. Detta går mina egna tankar emot,då jag anser att hunden behöver sina egna fetter i hud och päls för att må bra.Jag har duschat och duschat,men nu skiter jag i det...

Troja är torr som "fnöske" i huden. Hon mjällar,och man kan plocka bort "fjäll" av torrhet i huden. Visst,hon sprejas med återfuktande varje dag,men jag tror problemet är duschen. Jag har därför satt stoppförbud med dusch nu för att se om det hjälper. Hon har vart ganska "kliig" ett tag och återigen kommer tankarna på avlivning. Men jag ska ge det en chans (igen). Och ta i trä. Idag,ca 2 veckor utan dusch har jag inte sett henne klia sig en endaste gång. Huden är fortfarande full av små "fjäll",men ändå bättre.

Mindre kul att hon luktar betydligt sämre (och det illa)! Inte gjorde det det hela bättre med det hon hittade idag att rulla sig i. Men vad faan,hon får stinka om hon bara blir bra,det kan jag ta,man är väl ändå inte så fin i kanten av sig;-)...Hundrackarn verkar vara på bättringsvägen och exprimentet fortsätter ett tag till:-)...

Inga kommentarer: