tisdag 27 mars 2012

Blommor och blader

I lördags var jag ute på balkongen och planterade upp lite fröer och blommor jag köpt. Vi har ju en "gammal" planteringslåda på balkongen,där jag i vinter tryckte ner lite granris för att dekorera med,samt efter det,förvarat några korgar,annat skräp mm i för att hålla "skräpet" borta inomhus.

När jag denna dagen plockade bort allt skräp och ryckte upp lite gamla blommor och rötter från förra sommaren hittade jag något grönt!

Jag letade i minnet och kom på att jag efter förra årets säsong av påskliljor,hade lämnat lökarna kvar i jorden. Döm om min förvåning att de små lökarna, efter både minusgrader och inget vatten börjat gro i jorden igen...Känner mig som en riktig hönsmamma nu, som vattnade upp allt rejält igen och nu väntar på att få några härliga blommor att njuta av. Kostnad= helt gratis,vilket passar min budget rejält:-)
Och inomhus är det nysått inför nästa etapp på våren/sommaren. I mina fönster står nu frön av dill,petunior och gräslök
Och ja visst,hibuskusarna blommar för fullt innomhus,och påsken på balkongen har fått lite pynt i väntan på minipåskliljorna som snart dyker upp:-)

Inga kommentarer: