torsdag 26 april 2012

Väntar...

I morgon är det lön. Ja, vi i kommunen får ju ett par dagar senare än de flesta som får den 25:e..

Jag vet att iallafall siffran brukar komma in på kontot dagen innan (idag) och jag har redan knapprat in alla nummer ett antal gånger. Ja, jag väntar på summan, så jag kan börja räkna budget och överlevnad....Räkningarna är precis betalda och nu väntar jag bara på summan så jag vet vad jag har att röra mig med.

Nä, ingen fara, jag överlever absolut. Det som känns lite spännande är dock att se hur det ser ut nu när jag är själv med allt och vad som går att minska på utan någon hänsyn till varken en sambo eller hund. Just denna månaden ligger det lite "gammalt" kvar, då både sambons parkeringsplats ligger kvar på hyran och Trojas medicinsprutor inte gick att avbeställa (de har dock inte kommit än).

Just denna månaden handlar det ju om ett eventuellt tv-inköp också. Jag vet att det finns avbetalning och på så sätt är problemet löst, men jag vill ju inte dra på mig en massa onödigt nu. Inget svar från tjejen som jag skrev mail till, och efter att även lagt ut en annons på Jönköpings fb-loppis utan resultat, så lutar det åt att jag får ta mig till exempelvis Elgiganten för inköp av en ny. Hittade en helt okej tv på elgigantens hemsida igår och det blir nog den. En 40 tums lcd för 3800 kr. Helt okej pris ändå...

2 kommentarer:

Jannie sa...

Finns en 40 tums på mediemarkt nu för 2990:-
Fick reklamblad idag om det.

Eleonore sa...

Jag fick faktiskt ett mail om det för ett par timmar sedan:-). Helt klart intressant och tack för att ni alla är så snälla och kommer med tips, råd och ideer.Jag är bara såå glad att ni alla finns:-)