söndag 29 april 2012

Kommit igång lite igen

Det har vart några dagar då jag inte fått så mycket gjort här hemma. Har ju ingen panik med det egentligen heller, men det är ju alltid skönt att ha lite ordning och reda.

Började dagen ganska tidigt. Uppe med tuppen och lagade mat till farfar, vilket jag trivdes gott med. Skönt att komma upp i tid på morgonen och jag gillar ju att laga mat också. Det som jag däremot sett ett problem med nu, är att jag inte är så inspirerad till att laga  mat åt mig själv. Föredrar det enkla just nu. Men det ska bli bättring igen, bara jag fått ordning på allt här hemma och kommit till ro med mig själv ordentligt.

Allt var lugnt hos farfar även idag. Jeanette och jag drog med honom till handelsträdgården för inköp av penseer efter att vi fikat och fixat upp hans matportioner. När dessa var inhandlade var vi alla tre på kyrkogården, och det verkade som farfar blev jättenöjd över planteringen. Jag tyckte det blev ganska fint själv nu tillslut, och det känns lite bättre både i samvetet och för farfars skull. Blir det frost och sommarblommorna dör, ja, då finns iallafall penseerna kvar. Inte bara ett tomt land.

På hemvägen hoppade jag in på EKO. Ställde ju till det lite i går..

Det var inte mycket grejer Sven tog med sig härifrån när han flyttade. Något som han dock tog, var några vinglas som var hans från början. Jag hade ett kvar här hemma sen, och det rök i golvet igår. Stötte till det med armbågen och det gick i tusen bitar. Vinet (rött såklart) skvätte iväg på både möbler och väggar i samma veva.

Fick lite panik och var väldigt snabb med att skura, tvätta och få bort allt så snabbt som möjligt. Rödvin är ju inte det smidigaste att få bort, men med glad stämma idag, kan jag säga att det inte blev en fläck kvar ens. Tack gode gud att det inte var i min vita soffa det hände. Ibland ska man bara ha tur:-)

Ja, så det blev inhandling av nya vinglas idag. Slösade lite pengar till, då jag ju aldrig kan gå förbi doftljus utan att köpa något. Köpte också en liten brödkorg och en slev. Lite måste man ju få unna sig även om budgeten för tillfället är snål..

Hemma igen, och nu har jag vart effektiv en stund. Diskat av alla matburkar, putsat storarumsfönstret, duschat blommorna och tagit en sväng med både dammsugaren och dammtrasan. Nu är det rent och fint igen, alla fönster och balkongdörr är vidöppna, då det ju är rena sommarvärmen ute. Min tempmätare visade hela 14 grader nu ,och det gäller att passa på och vädra ordentligt när man slipper frysa inomhus:-)

Blir en lugn och tidig kväll idag. Imorgon är det personalmöte klockan 8, sen är det två jobbarnätter kvar innan det är långledigt på schemat igen. Så bra jag har det ändå:-)

Inga kommentarer: