tisdag 24 april 2012

Ja, jag vill....

Har efter noga övervägande, tillslut bestämt mig....

Ja, jag vill ha en hund igen! Jag säger inte när, jag säger inte vilken hund det blir i slutändan, men hund vill jag ha, det har jag kommit fram till nu...

Jag saknar allt som har med hund att göra, jag saknar promenader, jag saknar sällskap, jag saknar att ha en vän i sängen, i soffan, och en vän att dela mitt liv med...En hund att åka till skogen med, en hund som jag kan ge omvårdnad, kan ge kärlek till, som jag kan ta hand om och älska. Jag behöver en ny kamrat....

Det kommer bli problem, det kommer bli tufft, det kommer bli mycket jag får försaka, men jag vill ge den uppoffringen för ett glatt liv. Skit samma om jag inte är fri och ledig, en vän betyder mycket mer...

Nu finns det dock många aspekter för attt gå vidare på. Hundvakt (löser sig,), Semester. Det löser sig också....Vad villl jag ha för ras, vad vill jag med mitt hundliv framöver? Ser bara positivt och drömmer mig bort........Vet bara att jag vill, igen ......

1 kommentar:

Monica W sa...

Det går inte vara utan hund :-)