onsdag 25 april 2012

Men svara då!!!

Jag behöver en ny tv. Efter att två kvällar i rad vart ledig och satt på min gamla tjocktv, så inser jag att det inte är hållbart. Jag ser inte texten, bilden är extremt liten och höjer jag ljudet för att iallafall höra, så låter det riktigt illa också.. Nä, en ny måste införskaffas...

Eftersom jag trots allt inte är något teknikmänniska och inte ställer så höga krav på en tv, så tänkte jag försöka spara några/ någon tusenlapp och kanske hitta en begagnad. Sagt och gjort, så gick jag ut på blocket och hittade två lovande annonser. Lagom stora, inte så gamla och skapligt billigt. Båda i Jönköping. Ringde på den ena och en kille svarar. Han lät till att börja med otrevlig, men det kvittar ju. Sa att jag var intresserad av hans annons och frågade var han bodde. I Lammhult fick jag som svar..

Öh, varför skriver man Jönköping på annonsen om man bor 7 mil härifrån? Nä, jag la ner det hela, det blir för långt att åka, och inte speciellt billigt heller i slutändan.

Nästa annonsör ville bara ha mail. Jag skickade ett redan i söndags, men har inte fått svar. Varför svarar man inte om man vill bli av med sina saker? Gav henne både mail och telefonnummer, men icke...

Har även hittat en ny tv på Elgiganten som inte var så dyr (men dyrare än begagnat förstås). Nåja, ska kika på vad lönen blir på fredag innan jag åker och köper något alls. Jobbar ju två nätter nu och behöver ingen tv hemma då;-)

Inga kommentarer: