fredag 20 april 2012

Rörigt

Ja, som ni märker har det inte blivit något skrivet nu på ett par dagar, men vi kör lite snabbt idag då;-)

Igår började dagen med att Nina slog en signal och var ledig. Vi bestämde att ses, och jag for ut mot Forserum vid ett-tiden. Kändes himla gott att komma hemmifrån lite, och som alltid är det uppfriskande för både hjärta och själ att träffa vänner. Lite extra kul idag, då jag dessutom fick hälsa på hennes lilla nytillskott Miinni.

Miini är en nakenhund (ja, vad är det de heter nu igen med rätt ord?) och ska jag vara riktigt ärlig, så är jag väl inte speciellt förtjust i rasen. Blev faktiskt ganska snopen att hon köpt en "sådan" hund, hon som tränat så mycket och vart så duktig med de andra två hon har. Men jag fick en förklaring på det hela när det var hennes sambo som skulle ha den egentligen, och att hon hade en plan på något helt annat, när hennes gamla inte finns kvar längre och barnen blivit lite större.

Denne lille var dock otroligt söt i ansiktet iallafall, och ett riktigt charmtroll. Man blir verkligen glad av att bara se de där små pigga och glada skutten de tar när de är sådär små. Det var faktiskt också bara trevligt att sitta och klappa lite på hennes två andra hundar, lite balsam för själen att känna hundpäls i handen igen:-) Tog förstås bild, men har inte orkat kolla över hur man laddar in här från telefonen än. Den får komma en annan dag.

Efter både mat, kaffe och massa tjöt for jag sen hemmåt igen. Började röja lite i röran här hemma, för det är väl dags att skapa mig mitt egna hem här nu. Inte för att det blir så mycket ändrat, men det behöver storstädas och plockas iordning allt i skåp, lådor och garderober.

Lite senare tittade Björn och Devin upp på lite kaffe. Trevligt att sitta och tjöta lite, medans Devin klängde runt och busade med Trojas gamla bollar och leksaker (har man ingen hund, kan de ju vara barnleksaker). Kvällen avslutades sen med ett stort glas rött, lite chips och ett trevligt telefonsamtal med Jeanette.

Idag har jag faktiskt mest myst runt. Tagit lite städning i lugn takt, läst lite i en bok, vart iväg och köpt en micro, samt hoppade in och köpte pelargoner på Plantagen, som jag sen planterade i balkonglådan ute. Lite småpyssel med andra ord, vilket passade bra idag när det vart ruskväder ute och man inte riktigt kommer igång med något vettigare att göra ändå.

Men nu är det jobbarhelg igen, och jag ska snart göra mig klar för att åka. Kram och go helg på er så länge

Inga kommentarer: