fredag 27 april 2012

Ger upp innan jag börjat...

Nu var tvn inköpt och iallafall installerad (med Björns hjälp). Tog sin lilla tid, då vi inte kunde förstå varför det inte gick att söka efter kanalerna...

Hm, efter att antennkabeln fick sin plats så funkade det utmärkt;-).

Känner mig nöjd med inköpet, men nu var det ju det där att få rätt kanaler på rätt plats och ställa in färg och ljus så allt ser bra ut. Jag orkar inte. Min hjärna klarar inte av att läsa bruksanvisningar och förstå vad man ska trycka på för att det ska sparas och installeras. Blir galen bara jag bläddrar igenom och inser hur mycket text jag behöver lusläsa.

Äh, sparar nog arbetet till en dag när jag inte har jobbat, för hjärnan går på lågvarv dessa dagar utan att jag behöver anstränga mig ett dugg för det.

 Såååå jobbigt är det ju inte att bläddra med fjärrkontrollen och leta efter kanalen man ska titta på;-)

Så ikväll är planen bara att titta på tv en stund och komma i säng tidigt. Ja, det kommer inte bli några problem efter en jobbarnatt utan sömn. Frågan är hur jag ska hålla mig vaken till kvällen istället? Tändstickor i ögonen och iskallt vatten i ansiktet varje kvart?

Inga kommentarer: