tisdag 17 april 2012

Instabil

Idag kom känslorna över mig igen. Gråter för minsta lilla. Antagligen för Troja, men också över alla problem jag försöker tackla. Jag vet ärligt inte hur mycket jag orkar tackla mer. Pratade med en vän idag, även hon hade fått ett fruktanvärt besked om sjukdom. Jag lider och beundrar henne för styrkan hon har, är glad för att hon har alla omkring sig,samtidigt som jag inte kan göra något, samtidigt som jag sitter med sådan smärta själv att jag inte orkar...

Så maktlösa vi är för livet, så orättvist allt är. Jag vet inte längre vem jag är, vet inte var mina känslor är.  Pratar med vänner och bekanta, får bekräftelse, får hopp och fina ord. Men det hjälper inte.

 Min smärta, mina grusade drömmar, mina minnen, allt bara försvinner i ett svart hav utan hopp att få vakna/ leva igen. Vem är jag, vad vill jag? Önskar det fanns någon som kunde ge mig svar, ge mig något att leva för, ge mig något att hoppas på, glädjas åt och må bra igen... Jag vet att den personen bara är jag. Det är jag som kan göra skillnad, jag som kan fortsätta kämpa, jag som kan stå ut och invänta bättre tider. Men hur orkar man?

Efter hur många motgångar som helst, så undrar jag. Blir livet bättre? Kan jag bli lycklig, och hur faan gör man för att allt ska kännas bra?

Ska jag stoppa huvudet i sanden, låtsas inför alla att livet är bra? Ska jag älta, prata med andra, påverkas och se om det blir bättre? Ska jag helt ensam stå för min rätt om mitt liv och få alla att missförstå mig och se mig som ett offer? Ska jag ta på mig den "onda" rollen och gå efter vad jag tycker själv? Orkar jag stå för mig själv, göra ett beslut som säkert gör mig både illa och blir svårt,där jag sårar och gör illa andra människor för min egen rätt?... Ja, jag är instabil just nu!

1 kommentar:

Tekrånglat sa...

Hej,
jag läste på FB och jag tänker på dej. När man läst mellan raderna här inne (jag kan ha fel) så har jag fått känslan av att du inte blev särskilt uppskattad i ditt förhållande. Hoppas du kommer få det bättre i framtiden - med eller utan en ny karl.
Kram