fredag 27 april 2012

Tacksam

Jag är lite överväldigad just nu. Desto mer jag tänker på er alla (ja, jag grubblar för mycket), desto gladare blir jag :-).

Alla har vart så otroligt snälla, goa och hjälpsamma mot mig nu. Ni har stått ut med mig, trots att jag vart stressad, frånvarande och ibland så trött att jag inte ens orkat svara när ni ringt eller velat ses.

Ändå är ni kvar och uppmuntrar mig, hjälper mig och finns kvar. Det är riktigt stort.

Ibland har det handlat om riktiga "småsaker" som betytt väldigt mycket för mig. Ibland har det handlat om några ord, en kommentar på bloggen, på fb eller ett mail som ni skrivit. Jag är tacksam för er alla, bara så ni vet.

Igår utspelade sig ännu en ganska kul sak.

Vaktmästaren ringde på dörren, berättade att en ganska nyinflyttad tjej på översta våningen hade haft ovälkommet besök i sin lägenhet när hon inte vart hemma. Han undrade, eftersom han bytt ut hennes lås, om jag var hemma och kunde ta hand om hennes nya nycklar tills hon slutade jobbet. Blev glad över förtroendet och sa, att bara hon kommer innan åtta, för sen åker jag till jobbet.

Vid halv sju kommer hon och hon var verkligen supertrevlig. En sådan där människa som man bara känner att det stämmer med när man pratar. Hur vi båda hann med att få så mycket sagt på några minuter kändes otroligt;-) Jag fick ur mig hela historien om att jag precis blivit själv, tagit bort min hund och ville gärna ha en ny igen. Visade min canvastavla och berättade att jag gråtit konstant och att jag var "larvig" och hade plockat blommor och satt brevid tavlan. Hon fick också veta vad jag jobbade med och att jag jobbade natt och hade problem med just det vid ett hundköp.

Hon i sin tur berättade att även hon var nybliven singel, att hennes leguan sen 10 år tillbaka hade dött för bara 3 veckor sedan, och gråtit hade även hon gjort. Hon hade också gjort en canvastavla på sin ödla som hon nu hade till tröst. Vidare berättade hon att hon var superpedant, därav att hon sett att någon vart inne i lägenheten. Skojade om en psykiatridiagnos, vilket gör att jag förstår att hon iallafall kan lite psykiatri med tanke på att hon dessutom jobbade på häktet.  Hon erbjöd sig också att vara hundvakt någon gång om jag behövde i framtiden.

Jag var säkert lite påflugen i min inbjudan, men jag ville inte låta tillfället försvinna, så jag sa att, om hon ville, fick hon gärna komma ner på ett glas vin och tjata vidare någon gång. Hon tackade ja och det kändes kul med en eventuell ny bekantskap här. Vad roligt det kändes när det bara klickade sådär och man stöter på en person helt ovetande om vem hon ens var, innan hon plingade på dörren. Jag hoppas det blir av att vi verkligen ses någongång:-).

Vidare just igår blev jag glad över att tre personer hörde av sig om att de hade sett en billig tv på  Media Markt nu. Tänk vad snällt att tänka på mig när de sett reklambladet:-) Gulligt, och jag kan meddela att det kommer bli den idag. 2990  kr är vi nere i nu och månaden ser skapligt ljus ut ändå:-)  En annan kompis ringde i samma ärende i måndags, om ett annat tverbjudande hon sett.

Och min kära bror som jag bara behövde ringa igår, så följer han med mig idag som bärhjälp. Och Jeanette som troget följer med till farfar nästan varje söndag. Alla som peppar mig och låter mig få prata av mig när jag behöver.

Jag är bara så glad över er alla att jag vill säga: TACK FÖR ALLT NI GÖR, TACK FÖR ATT NI FINNS! Många goa kramar och önskan om en go helg till er


1 kommentar:

Nina sa...

Ha en trevlig helg själv. Här är rödvinet upphällt, räkningarna betalda och jag gråter inte...bra va!!!
Skål på dig!!
Kram Nina