söndag 22 april 2012

Söndagsrusk

Vart tog våren vägen? Utanför mitt fönster verkligen öser regnet ner, och det har faktiskt åskat lite, både igår och idag. Jag sitter ju förstås inne, och med lite tända ljus, varmt kaffe och fårskinnstofflorna på, så känns det inte som det går någon större nöd på mig. Jag njuter lite av att höra hur det smattrar på fönstret och kura lite framför datorn.

Efter en lugn natt på jobbet (tack gode gud för det, för jag var trött), var det sen dags för det vanliga söndagsbesöket hos farfar. Idag hakade både Björn, Devin och Jeanette på, och det var förstås härligt och uppfriskande. Jag slapp dessutom helt att fixa mat idag, då Jeanette hade med sig ett par portioner hon hade över hemma. Jag och farfar ska till Hörselcentralen imorgon igen, så jag fixar vidare lite med det då istället.  

Även om jag inte sagt något till dig än Jeanette, så ska du och jag till piren när det blir varmare, ta en helkväll där, och jag bjuder dig :-).

Väl hemkommen igen satte jag igång att städa lite. Jag röjer lite varje dag nu i skåp och lådor ,och det känns lagom kravfritt och inget jobbigt alls. Bara roligt att se att det blir lite finare och renare för var dag. Avslutade "projekt städning" med ett race i trappuppgången.

Vi boende i huset turas om på vår egna våningsplan att städa en gång i månaden. Min granne ( som jag delar städet med egentligen ), gör det dock aldrig. Jag brukar därför göra det åt honom när andan faller på. Inget att bråka om, det tar ju bara några minuter när man ändå har allt framme.

Har hunnit med att sova en del i eftermiddag också. Somnade in gott i renbäddad säng efter att jag läst ut en riktigt bra "kriminalare" innan. Nu är det snart dags för sista natten för helgen. Känns som att jag har en precis lagom balans nu av jobb, fritid, egentid och lite småplikter som lätt kan passas in där i mellan:-) Mysig söndag på er, kram



Inga kommentarer: