fredag 13 april 2012

Barnvakt

Ja, idag kom lille Devin på besök igen. Känns som att det var en evighet sen jag träffade honom, men jag vet ju varför. Jag har haft mina egna bekymmer och helt enkelt inte orkat. Då Troja var så "på" mot Devin så kändes det lite jobbigt att vakta två "barn" samtidigt och hålla isär dem, utan att vara orättvis mot någon. Troja var ju så avundsjuk, och jag kunde inte klandra henne, då hon ju bara ville ha min uppmärksamhet och kärlek odelad. Lilla pluttan:-)

Men idag var det riktigt kul igen. Jag har saknat Devin, och är det något barn jag verkligen gillar så är det han. En riktigt go "skitunge"som alltid kommer få mitt hjärta att slå lite extra när han finns i min närhet:-). Vi "tvingades" ju ihop så tidigt, och han kommer alltid vara lite extra för mig. Som ett eget barn, fast ändå inte mitt...Svamligt som vanligt, men jag tror ni som känner mig, förstår vad jag menar:-)..

Inga problem med att vara barnvakt åt honom. Förutom att passa alla prydnadssaker och faror i hemmet, så är han helt underbar och en glad och go kille att ha hemma.  En energisk unge med glimten i ögat, man kan inte annat än älska honom?:-) Jag trodde han skulle bli lite ledsen när hans mamma åkte iväg, men inget sådant alls. Han är betydligt lättare att ha att göra med,än "vanliga" barn jag träffat.

Jag har vart enormt dålig på att fota på sista tiden, så bloggen har vart tom på bilder om mina händelser och bild därtill. Men idag fotade jag på lite igen, och visst är han go "min" lille skitunge?:-)


Inga kommentarer: