onsdag 11 april 2012

Trött

Oj så trött jag var idag.  Har nog tagit mig lite vatten över huvudet denna vecka, men det är väl bara att kämpa ut till fredag nu.

 Efter att ha jobbat en helg, så har vi ju endast en helledig dag  på schemat, innan vi går på två arbetspass igen. Det kan vara nog tungt det ibland, men denna veckan var iallafall den lediga dagens eftermiddag uppbokad på brandutbildning igår. Inte så farligt, det är skönt att ha något att göra nu i min ensamhet här, men sen ringde telefonen och jag fick förfrågan om jag kunde jobba natten också. En kollega som var sjuk, och jag tackade snabbt ja. Lite extra pengar sitter ju aldrig fel, och vad spelar det egentligen för roll om jag jobbar. Ledig hinner jag ju vara sen.

Vad jag dock hade glömt bort när jag tackade ja i telefon, var att jag skulle med farfar till ögonmottagningen i Nässjö idag också. Känns inte så kul, när jag redan är såhär trött och dessutom har två nätter kvar på schemat. Skulle behöva sova lite också, men det känns knappt lönt nu på de tre timmar jag har kvar innan jag ska åka och hämta upp farfar.

Ska försöka fixa iordning middag, göra jobbarmackor och allt annat färdigt istället. Kanske hinner med ett par timmar under tidig kväll då istället..På en vecka blir det alltså 63 timmars jobb,vilket trots allt är 1,5 heltidsvecka för normalarbetaren. Nåja,det har gått innan, det går nog nu med:-)

1 kommentar:

Monica sa...

En Stor Kram till Dig

Monica ....Fd Forserumsbo