tisdag 24 april 2012

Grubblar igen....

Ännu en dag har gått och jag har inte blivit klokare på något vis. Har vart ledig idag och tagit livet med en klackspark. Har rensat ur och städat ett par skåp, pratat i telefon ooch haft besök av min numera fd sambo.

Livet är helt okej, jag ångrar inget.. Visst är det tomt och tyst, men jag vet att jag har vänner, kan bara slå deras nummer för att få "sällskap" en stund. Jag föredrar just nu mitt egna tråkiga sällskap bara:-)....

Ja, min fd sambo var här för att hjälpa mig idag (med en tvkabel). Jag behövde inte hjälpen egentligen, men såg det som att det var ett bra tillfälle att ändå ge honom lite bekräftelse på att jag inte var ovän, eller hade något emot att han kom hit som vän.. Det kändes bra, och faktiskt mer "intimt" prat än när vi var ett par. Konstigt det känns, med att prata om mina drömmar, med en person som är borta och inte delar dem alls med mig..

Nåja, som jag sagt innnan så har jag inget agg eller "onda" tankar om honom, är istället glad över vår nuvarande kontakt med att inte behöva försvara mitt liv, mina drömmar eller varför det nu blev såhär...Är nöjd med att inte vara osams och kunna ha honom som en vän/ bekant i mitt liv...

Idag har jag annars fortsatt att röja här hemma.  I lugn takt, men ändå fått något gjort. Känns lite som att jag tar dagen som den kommer, men ändå uträttar något....

Har ändå haft tankar på hund idag. Som jag saknar, som jag verklgen vill ha ett "yrväder" i mitt liv igen. Har mer eller mindre bestämt mig för att det kommmer bli en hund här framöver.Jag vet bara inte när, jag vet inte vilken hund, jag vet inte när det blir rätt tillfälle...

Jag har flera förslag från vänner att lösa det på, jag vet att det ordnar sig. Men jag tvivlar fortfarande pga att jag inte litar på folk...Jag vet innerst inne att det går att lösa på ett eller annat sätt...

Jag vill, min kropp och själ skiker efter en ny hund. Jag har bestämt mig, jag vill, behöver bara tänketid om vilken hund, viken ras, vilken tidsperiod det är lämpligt...

Drömmmer vidare och hoppas ödet ger mig mer svar om det hela:-) Kram





Inga kommentarer: