tisdag 17 april 2012

Helgen som vart

Det har vart dåligt med skrivandet i helgen. Har inte haft direkt motivation och utöver det har det vart fullt upp och datorn har krånglat.

Under lördagen for vi ut till Jennie och Björn. Där blev vi bjudna på årets första grillning, men höll oss inomhus pga av kyligt väder. Det är för tidigt att sitta ute och huttra än. Fick för första gången smaka på älghamburgare, vilket var mycket gott och uppskattat:-)

Under söndagen for jag som vanligt till farfar för påfyllning av matförrådet. Han var piggare idag, då han hade fått prata av sig med en bekant som haft samma sjukdommar i ögonen som han själv. Det kändes skönt att han såg livet lite ljusare igen. Även Jeanette var med och det uppskattas ju alltid, både av mig och farfar.

Hemkommen igen blev det nästan bara att vända igen. Sista dagen för att köra på vinterdäcken och vi var bjudna på middag hos Svens föräldrar i samband med däckbytet. Kändes konstigt att träffa alla hundar och inte ha sin egna med idag. Det är just vid sådana tillfällen man saknar lite extra.

 När allt är precis som vanligt, men ändå så ovanligt mot var det har vart. Ingen nämde något om Troja alls, vilket jag tyckte känndes konstigt, som att hon aldrig funnits, aldrig betytt något...Jag förde henne på tal ett par gånger, för att visa att ämnet går att prata om, men ingen respons på det.

Jag gillar Svens föräldrar, men som vanligt handlade ämnerna som togs upp vid middagsbordet om vargjakt, jakthundar, djurregler i ladugårdar, jakt och bilar. Då jag varken delar intresset, eller har samma åsikt i de flesta frågor, sitter jag tyst och känner mig lite utanför. Varför diskutera när ingen lyssnar på en annans åsikt och har sin egna klar liksom?;-)

Under gårdagen gjorde jag inte ett skit. Satt en stund på balkongen, läste i en ny bok, och sov bort halva dagen. Jobb under natten och inget mer spännande händer här..
Återkommer när motivationen kommer,kram

Inga kommentarer: