fredag 13 april 2012

Äntligen helg

Då var man hemma igen och har lite ledigt över helgen. Som jag sagt innan är det en skön känsla när man jobbat mycket och går av för ledigt. Ni vet väl själva hur det känns på fredag eftermiddag om ni jobbar dagtid?:-)

I går fick jag tag i Björn sen, och efter att jag letat dammsugarpåsar och glasögon, köpt fikabröd och hämtat upp honom for vi då åter mot Forserum och farfar. Han verkade lite piggare idag, men långt ifrån okej. Tror jag lyckades "övertala" honom lite om att det faktiskt inte behöver bli sämre i ögonen (även om det nu är troligt tyvärr). Han uppskattade iallafall att få träffa Björn och det var ju kul att få med honom, så farfar slipper se bara min fula nuna jämt;-)

Under eftermiddagen satte jag igång min nya telefon och nu är jag gråhårig. Det finns så mycket konstiga funktioner och jag förstår knappt något. Lyckades lista ut hur man kom ut på nätet och kunde surfa, men de två viktigaste funktionerna, att ringa och smsa, var det värre att förstå sig på. Trodde fortfarande igår att det var huvudsyftet med en telefon, men idag är det visst mer än dator.

Så kära vänner, under en period kommer det nog vara tyst från mig. Jag kan ringa och smsa OM jag har ert telefonnummer och kan knappa in det direkt. Men nu ligger de flesta nummer i min telefonlista i telefonen, och den hittar jag inte alls;-)....

Kan inte annat än tycka att knappar och mindre funktioner är bättre, men man kanske lär sig så småningom...Och framförallt, en dator med tagenter och stor bildskärm funkar betydligt bättre att skriva på. Det kommer nog dröja, om ens det blir någon gång, innan jag bloggar på telefonen;-).

Inga kommentarer: