onsdag 25 april 2012

Förkyld

Idag när jag vaknade var jag snorig. Jag som aldrig är sjuk, trodde det var lite morgontäppthet, men får nog inse att det är något på gång i kroppen. Fryser lite lätt, nyser och fortsätter snora under dagen.


Men ingen fara på taket, känner mig inte sjuk alls, och eftersom jag klarat mig från sjukdommar hela året, så är jag mer än nöjd om det bara blir en förkylning när det väl kommer något:-). Har ju faktiskt inte haft en sjukdag på jobbet på många år nu, och fortsätter gärna så också om det går.

Har vart en lugn dag även idag. Björn och Devin kom på besök under ett par timmar nu i eftermiddag och käkade middag. Det var kul att få introducera även lille Devin med mina köttbullar idag, eftersom Björn alltid beställer det till middag här. Även han åt med god aptit och det är ju roligt när det man gör uppskattas.

 Björn tror jag åt så han höll på att spricka idag. Jag kokade alla potatisar jag hade hemma (till mig själv hade det nog räckt till säkert 5 portioner) , och tänkte att det som blir över, det steker jag upp imorgon. Tji fick jag, för det enda som blev kvar var lite sås i botten på en av grytorna och några små potatisbitar som Devin inte orkade ;-).

I övrigt har jag nog vart enormt slö idag. Är inte van vid att ha så här mycket fritid och har svårt att koppla av helt. Funderar på om jag ska börja simma några gånger i veckan. Dels tar det ju lite tid, är enormt avkopplande och underbart härligt med lite bastu efteråt.

Sen är det ju det där med vikten..Jag lär väl knappast inte bli magrare nu när jag inte kommer ut på några promenader ens. Och snart är det ju för guds skull bikinisäsong också! Får nog ligga i vassen eller i någon buske för mig själv i år också. Lite får man ju ta hänsyn till att inte alla människor vill se skvalpande magar och gäddhäng;-).



Men nu ska det vilas lite, simningen tål att tänkas på ett par dagar tills jag ser hur förkylningen utvecklas;-). I natt är det jobb igen och någon timme bör jag få sova innan dess. Ha en go kväll på er,kram Eleonore



Inga kommentarer: