måndag 30 april 2012

Klart!

Har ägnat morgonen åt personalmöte med goa kollegor. Chefen bjöd på smörgåstårta och stämningen var på topp. Egentligen kan man knappt kalla det möte. Mer en oorganiserad grupp människor som stöter samman, tjatar skit ( och lite jobb ) över lite fika en gång i månaden;-). Men det är trevligt, då det är enda gången man träffar sina nattkollegor

 Alla är vi trötta dessa mornar. Två kommer direkt från avslutat nattpass och vi andra tre brukar vara nyvakna då vi ju oftast är människor som inte behöver ställa klockan varje dag för att gå till jobbet. Man är van att vakna av sig själv på morgonen med ett nattjobb. Men jag undrar om inte chefen är tröttast av oss alla. De flesta mornar ser han ut som en levande zombie när han dyker upp;-)

Ett par timmar senare for jag iväg till polisen för att skaffa nytt pass. Jäklar vad folk som hade samma tanke idag... Fick vänta ca 1 timme innan jag kom fram till båset. Men nu är det gjort iallafall och det känns skönt. Mitt pass gick ju ut redan i juni förra året:-0..

Jag har inte skrivit något här än, men jag kanske ska utomlands redan nu i maj (därav lite panik med passet). Pappa var sugen på en resa nu när alla papper på gården, deklarationen och allt är avslutat. Han ville ha med sig en person som inte kunde åka med, så han frågade då om inte han och jag kunde åka istället.

 Tänkte en halv minut på att svara nej. I huvudet kom det upp att Sven säkert blir sur, jag har ingen hundvakt och jag har inte råd. Men sen kom jag på att jag har ingen hund, ingen sur sambo och  redan nästa månad har jag faktiskt lite extra pengar efter mitt evigt gnetande (och för att tänka lite långsiktigt så ska jag ju få lite pengar också, bara en fråga om när). Så jag sa ja:-)

Nu är ju inget till 100% bestämt än, men det känns lite konstigt att åka med pappa. Kan nog bli både spännande och lite jobbigt, men samtidigt lite kul att faktiskt göra något med honom också. Det har ju aldrig hänt att vi umgåtts mer än bara några timmar då och då under de senaste 22 åren...Lite sol och värme är ju heller inte fel.

Mycket som händer nu som är riktigt kul, och idag frågade jag chefen lite försiktigt om vad han skulle tycka om jag tog lite "mammaledigt" (hund) i höst. Förklarade att jag tagit bort min hund och gärna skulle vilja ha en ny. Det går nog att lösa, sa han tillbaka..Gött, det finns hopp:-)

Sen hoppade en annan kollega in med en fråga om jag kunde göra ett byte med honom. Att jag jobbar åt honom på torsdag och han tar ett pass åt mig. Kom då på att jag måste ta ut ett par dagars semester i samband med nästa resa i höst (herregud, jag som aldrig reser annars),så vi löste det med att han jobbar åt mig då i stället. Trots att jag bryter min långledighet denna gången så sparar jag ju en extra semesterdag.

Nähä. Idag är det Valborgsmässoafton och många är lediga. Jag är det dock inte , och ska krypa i säng en stund nu. Känns som att många kommer vara lite "glada" längre fram på eftermiddagen, vilket brukar resultera i att de skrattar, skriker och är högljudda utanför mitt fönster. Bäst att planera ordentligt även när det gäller sömnen..

Ha en superhärlig kväll på er

3 kommentarer:

Tekrånglat sa...

Låter nice med resa men jag förstår dina kval. Åkte utomlands med min pappa (bara vi två) när han fyllde 50. Vi har nog bara pratat sammanlagt tio timmar under hela min uppväxt. Det var både ångest och jäkligt skoj.

Tekrånglat sa...

Våra pappor är nog ganska "forserumslika". Du fattar vad jag menar tror jag :D

Eleonore sa...

Jajjamen, pappor är konstiga figurer;-).. Troligtvis total tystnad på morgonen och sen totalt utjötad i öronen efter ett par öl senare. Står man ut tror du?