torsdag 31 mars 2011

Fullt fart med olika projekt

Dagarna rullar på. Var på p-möte under morgonen igår och sen var det bara att raskt dra ut på långrunda med hunden innan jag for till Huskvarna och hjälpte till med flyttstädet hos Björn och Sandra. Kom hem vid fem-tiden igen efter att ha tagit vägen förbi "Hund och katt" på hemvägen och handlat lite gött till Troja.

Resten av kvällen var det lugnt. Efter lite middag och dusch slängde jag mig trött i soffan och kollade två matlagningsprogram innan sängen kallade på mig.

Även idag är det fullt upp. Har hunnit med min traditionella elmiarunda nu på morgonen och har tvättat upp ett par gardiner och putsat av ett par fönster. Nu ska det strykas och fejas lite snabbt innan jag åter beger mig till Huskvarna. Trots att jag tror brorsan har vart för rastlös för att vänta helt på min bärhjälp,så ska det iallafall flyttas de sista prylarna idag. Inte min favoritsyssla att bära möbler,men klart man ställer upp om det behövs och ni vet ju,jag gör allt för Björn;-) Ska dock bli skönt för dem att äntligen få tillgång till huset och få lugna ner sig lite sen. Kan tänka mig att det inte har vart det mest smidiga att bo i en liten tvåa dels med den lille Devin och dels med en massa kartonger,möbler och annat som ska göras inför en flytt.

Även jag har lite projekt på gång nu. Ska försöka komma iväg till sortergården någon dag och slänga en massa grejer,och sen ska det inhandlas en ny solstol och lite annat smått och gott till balkongen inför våren och sommaren. Tänkte också försöka hinna med att sola (solarium) och simma lite i helgen utöver jobbet.Måste ju komma igång någon gång nu igen,och det passar alltid bättre när Troja är med Sven och man inte behöver tänka på mer än sig själv.

En annan ide jag också tänkte försöka hinna med är att fixa en smörgåstårta till jobbet. Inte för att jag måste,utan bara för att muntra upp stämningen lite. Alla behöver vi lite uppskattning för det vi gör ibland och det kan väl vara kul att helt utan anledning en grå måndag komma till jobbet och få något gott att äta. Smörgåstårta gillar ju de flesta också.... Men vi får se vad som hinns med,jag ska försöka sova lite mellan varven också och kanske blir det inte något gjort alls.....Återkommer med resultat......

1 kommentar:

Nina sa...

Vill jobba med dig....