tisdag 8 mars 2011

Stopp i hjärnan.....

Borde skriva några rader,men har ingen fantasi alls om vad! Det har vart ett par helt vanliga dagar sen sist och utöver de vanliga vardagsbestyren har inget direkt hänt.

I lördags hade vi en mycket trevlig kortkväll och av de tre omgångar vi hann med,så vann jag två av dem. Inte illa för att inte ha spelat på så länge:-).

Söndagen bestod mest av städ,hundpromenader och lite slappt i soffan. Jag till och med sov middag,fast jag varken hade,eller skulle jobba. Lyxigt värre !!!

Även måndagen bestod av vardag. Fint väder och lite extra utevistelse med hundmonstret. Utöver det var det tvättdag och det vanliga plocket. Eftermiddagen ägnades åt några timmars sömn innan jobbet tog vid på kvällen.

Ja,så tråkig har jag vart det senaste dagarna,men jag lider definitivt inte alls. Det har vart riktigt skönt med lite slapphet efter ett par ganska jobbiga månader, och jag känner mig nu piggare än på länge. Känns dessutom skönt att det är iordning i hemmet och inga direkta måsten på några dagar.

I kväll är sista passet innan jag går på min långledighet igen.Sist jag var långledig låg jag ju avdäckad i influensa och de två gångerna innan dess, har jag jobbat extra,så det känns som det var ett tag sedan.... Jag har dock erbjudit mig att jobba extra även denna gång om det behövs,så helt säker kan jag ju inte vara. Fick inget samtal om söndagen,men nu är det åter folkbrist på arbetsplatsen,så det kanske blir något pass framöver iallafall. Jag håller tummarna för lite extra pengar eller en skön ledighet istället. Båda är igentligen välkomna,då lediga dagar kan ägnas åt långa promenader och härliga sovmornar och pengar behövs ju som sagt alltid.

Borde igentligen ta tag i träningen igen,men just nu känns det lite trögt på den fronten och jag vilar nog lite på saken;-)...Har ju gått ner mina kilon och känner igentligen inte det där måste-ordet nu. Trots allt är ju även promenader motion,och är det någon som behöver gå ner i vikt nu så är det odågan här hemma.Ha,ha,tuttarna hänger nästan i backen när hon sitter och "suggan" är glupskare än vad jag någonsin har kunnat föreställa mig. Igentligen är det inte kul alls,men jag har minskat på maten och försöker aktivera henne mer. Vad mer kan man göra?

Nåja,vi kämpar vidare i lite lugnare takt nu, och resultat kommer säkert snart. Börjar ju bli lite vår ute nu och det blir snart lättare att dra ut i skogen och vara ute längre stunder. Vintern har inte varit nådig på varken kyla eller snö i år,så lite har vi allt att ta igen nu när solstrålarna börjar värma igen.  Jag känner ändå av att stressen börjar ge vika och jag njuter lite mer av dagarna. Kroppen börjar balansera upp mig igen och dagarna känns lugnare. Jag vet ju så väl att jag måste lugna ner mig ibland och ta hand om mig själv lite också.Det är nog det viktigaste jag behöver tänka på,då tempot har en tendens att rusa iväg mellan varven för mig. Mycket orkar jag,men jag vill leva också:-)

Imorgon ser jag fram mot en fika med Camilla. Var hur längesedan som helst sen sist,men imorgon ska det bli av. Idag kör vi lugnt. En liten solstund i lä på balkongen och sen sängen några timmar...

Inga kommentarer: