söndag 20 mars 2011

Bjuder in Björn och Sandra på provsmakning

Ännu en dag i matlagningtermer. Jag undrar varför jag blir så himla manisk på mat när jag jobbar helg?!

Nåväl,kanske är det tiden som räcker till lite mer, och i en kombination med ensamhet (utan hund och sambo) som gör att jag får fram min kreativa sida lite mer. Oavsett vad, så idag bestämde jag mig för att pröva lite asiatiskt här hemma.Folk i allmänhet är ofta "rädda" att pröva något som man köper på resturang i vanliga fall,men det går alldeles utmärkt att knåpa ihop alla rätter själv. Wook har jag gjort många gånger innan med gott resultat,men ibland är det verkligen kul att pröva nya saker.

Handlat lite smått och gott


Jag åkte iväg och handlade på morgonen efter jobbet och sen sattes det igång att exprimenteras i köket. Färdigt på spisen står nu Kina-inspirerade rätter,och för att testa resultatet har jag ringt in Sandra och Björn för provsmakning (dessutom får jag ju en anledning att få gosa med lille Devin igen). Jag har naturligtvis provsmakat själv,men ni ska få deras omdöme sen. Är det något min bror är,så är det iallafall ärlig när det gäller min mat:-)

Förberedelse av Fläskfile med wookade grönsaker

Förberedelse av kyckling i sötsur sås



Några timmar kvar tills de kommer,så jag ska försöka sova en liten stund först. Ännu en natt kvar på jobbet och efter det ska jag direkt på medarbetarsamtal med chefen. Jag gillar min chef starkt och har inga på problem med att vara mig själv med  honom,men vem vill komma till mötet som ett "utsketet" äpple på morgonen;-) Nä,lite alert vill man ju visa upp sig även om man är nattarbetare med mörka ringar under ögonen......

Och här stär klassisk Wook med nudlar,biffgryta med bambuskott och purjolök,samt kyckling med sötsur sås och väntar på att få värmas och avnjutas lite senare

Inga kommentarer: