onsdag 2 mars 2011

Börjar bli trött!

Kunde inte somna om efter att sambon begav sig till jobbet idag vid 05-tiden. Kändes alldeles för tidigt att stiga upp,men att rulla runt i sängen är inte min melodi! Låg och funderade vad jag skulle besluta mig för att göra,och traskade sen upp. En snabb frukost innan hundrackarn och jag gick ut en sväng. Fick upp flåset ordentligt och toppade mitt "resultat" på elmia-rundan med att gå runt på 55 minuter!

 Jag vet inte hur långt det är igentligen,men i "normal" takt brukar det iallafall ta runt 1,5 timmar.Både hund och matte var varma och nöjda när vi kom tillbaka och det kändes rätt bra att ha rört på sig lite.

Strax innan 08 kom Therese förbi. Traditionen vi har med lite "efter-jobb-fika" fortsatte sen som vanligt med lite kaffe,vardagligt skvaller,bekymmer och ventilering av diverse problem. Tycker ibland synd om Therese som får utstå mina utrensningar inombords,men ibland känns det bara som att man behöver få prata av sig och ha någon som lyssnar. Det är ju alltid skönt att ha en sådan vän man kan göra det hos. 


Therese börjar bli ordentligt rund om magen nu, och i maj tittar det nya lilla livet ut. Ska bli kul att se vad det är för en liten filur som kommer denna gång:-) Albin (hennes son) Är ju en pigg och glad liten 2-åring,men vad jag har förstått mellan raderna så är han även lite krävande mellan varven (vilka barn är inte det å andra sidan;-)?).

                                                    En bild på bustrollet Albin från i sommras



Efter att Therese begett sig hemmåt igen blev jag sittande här. Bloggen har fått en ny utsida och jag kämpar på med att få den bra. Det tar sin tid,men det börjar arta sig. Ska bege mig vidare in i duschen för att senare bege mig ut igen. Lite vårluft i lungorna innan sängen får ta vid. Inatt var det jobb igen,och jag börjar bli trött efter denna tidig morgon.

Inga kommentarer: