fredag 25 mars 2011

Tankar om livets beslut

Händer inget idag! Hade planer på att bjuda in på våffellunch,men la ner........Skulle sova en stund,men blev väckt....Skulle utnyttja dagen till ytterligare långrunda,men orkade inte......

Ha,ha,dagen har bara runnit förbi,men varför inte? Jag gick av nattpasset på morgonen och var riktigt trött. Hade tänkt ta en runda ut med monstret och hoppa isäng. Gjorde så och blev väckt av telefonen. Tänkte först strunt i att svara,men såg att det var en för mig betydelsefull människa och kunde inte låta bli. Satt i telefon i nästan 3 timmar och var psykolog på min allra högsta nivå...

Tänker inte skriva vem det är,men jag vet att du ibland tittar in här. Jag vet att du känner igen dig och jag önskar bara lycka till vad du än gör!. 

Trots att jag är den som gett råd idag,vill jag ändå säga att livet inte alltid är enkelt. Hur väljer man i olika situationer när man vill något som inte går. Hur väljer man utan att såra någon,hur väljer man utifrån hjärta och hjärna? Ska man nöja sig med bra,när man eftersträvar perfektion? Ska man svälja stolthet och strunta i känslor? Ska man ta ett beslut utan att veta om det är rätt eller fel?

Trots frågor så har jag idag vart bestämd i min åsikt till dig.. Jag tror att jag kan vara en bra rådgivare i en situation där jag tydligt kunde läsa in andra saker mellan dina meningar. Man kan inte alltid gå efter vad man känner,ibland måste man både vara realist och se sanningen i vitögat, fast det kan göra ont!. Jag är inte perfekt,jag är kanske inte ens bra,men med sanningen i vitögat vill jag iallafall anse att jag är lite erfaren av livets hårda skola. Jag hoppas jag gav dig bra motiveringar till varför du bör lyssna till mina svar,att jag inte bara övertalade dig utan en tanke bakom,att jag bara fick dig till att se allt ur ett annat perspektiv. Jag hoppas jag "valde" rätt åt dig eftersom du lyssnade på mig. Jag vill se dig lycklig,jag vill se dig glad. Lycka till!


Inga kommentarer: