torsdag 17 mars 2011

Mormor och dåligt samvete

I tisdags var jag uppe tidigt. Hann med en massa på morgonen innan Sandra och lille Devin kom och plockade upp Troja och mig för en tur till mormor. Jag får så fruktansvärt dåligt samvete att jag inte åker dit oftare än vad jag gör,men hur ska man hinna allt? Jag VET att det handlar om prioriteringar och att alla har det tidspressat idag.. Men dygnet har bara 24 timmar ,och det blir då aldrig något överskott på tiden här iallafall....

Men idag kom vi alltså iväg en stund ,och trots att mormor är smalare än någonsin,så var hon pigg och glad. Man ser verkligen att "de gamla" lyser upp när de får se lille Devin, och vad annat kan man göra? Sötare "pöjk" får man leta efter ,och snäll är han också ;-)....


Lite kaffe,bullar och "tjat" och vi for sen vidare. Björn hade tappat ur sin matlåda på väg till jobbet idag,och Sandra hade lovat åka förbi hans jobb med nytt. Ner till Huskvarna för handling och sen vidare till Carlforsbruk. När vi ändå var i krokarna där uppe,så passade vi på att ta en extratur så jag fick se deras nya hus. Såg ju bara utsidan idag,men det ligger fint med en liten hästhage på baksidan. Med med bilderna jag sett innan från insidan,så är det superfint inne också :-) Om två veckor är det deras och jag ska hjälpa till med flytten!

Inga kommentarer: