fredag 1 april 2011

Stel......

Att flytta möbler är jobbigt!! Kanske inte att bära dem direkt,men att få ner saker från tredje våningen och sen springa upp och hämta nytt direkt är jobbigt.

Björn är dock fantastisk som hade gjort så himla mycket själv  igår och det var inte speciellt mycket kvar när jag kom. Sängen,några sängbord,några kartonger och byråer. Samt en hel del småplock förvisso,men det var ju inte så tungt. Det som istället förvånar mig är att jag inte har träningsvärk idag. Visst,lite stel och öm i vaderna,men inget värre än så...

När de mesta grejerna var inkörda i det nya huset var ingens humör på topp.En del saker strulade (som att sängbotten inte gick att få upp i spiraltrappan till övervåningen) och att elen av misstag blivit avstängd.....Jag förstår att de har det jobbigt. Sandra,som ju inte får lyfta efter kejsarsnittet,och Björn med inställningen att allt måste bli klart direkt,i ett kaos av möbler,kartonger,en liten bebis och ett heltidsjobb med 40 timmars helgjobb framför sig.Att dessutom behöva åka och köpa ny säng och inte kunna få in mat i kyl och frys på grund av elen,så kan även den bästes tålamod tryta....

Önskar jag kunde göra mer,men det gäller att hela tiden balansera på brädan av att inte lägga sig i för mycket och samtidigt är det ju inte mitt hem. Jag kan ju inte ställa saker på plats eller plocka in i skåpen,det är ju deras hem som de måste bygga upp som de vill.

Men iallafall,jag åkte hemmåt med lite dåligt samvete vid tre-tiden, och någon timme senare ringde jag och frågade om de ville jag skulle komma med lite mat. Björn hade lugnat sig och antog erbjudandet. Jag slängde ihop en plåt fläskpannkaka och städade under tiden den var i ugnen, av lite här hemma. Sven tog en joggingtur med Troja och efter det for vi iväg till Huskvarna,köpte lite blommor och godis och åkte upp med det och fläskpannkakan. Vi slängde bara av allt och åkte hem igen så de kunde fortsätta i kaoset. Jag känner nu att de får be om hjälp om de vill ha. Jag har erbjudit mig,men tänker inte tjata..... 


Klockan är nu ganska tidig morgon. Jag har fått i mig lite frukost och ska ta ut Troja på promenad. Har dessutom tvättid och tänkte fixa lite inför helgen idag. Även jag jobbar, och för att kunna slappna av och sova iallafall lite,så behöver hemmet var i ordning innan dess. Annars får jag lätt en massa ideer och fixar med sånt istället. Ska ta svängen förbi sortergården idag och slänga saker ,och på vägen hem därifrån även åka och handla mig en ny jobbarväska. Min älskade indianväska har gått sönder nu, och dessutom behöver jag en lite större så jag får ner allt jag vill ha med mig;-).....

1 kommentar:

Nina sa...

Själv uppskattade jag att någon tog en promenad med bebis så man fick en stund att fixa lite själv...passar kanske faster och Troja, att slå två flugor i en smäll i vårvädret...sedan beror det ju på bebisföräldrarna såklart!!