onsdag 9 mars 2011

Jobbar vidare....

Jodå,det blev ett par extra nätter för mig att jobba:-). Jag är superlycklig över det,men tänker förstås på min sjuka kollega som åkt på någon riktig skit som var på väg att bli lunginflammation:-(. Som tur är tog hon sig iväg till läkaren igår, och blev sjukskriven ett par veckor och fick medicin.Nu är det bara att hon kryar på sig och kommer åter,för trots min "pengalycka", så är människors hälsa viktigare!!!

Solen har nu tittat fram ordentligt i några dagar. Det är så skönt att det börjar gå åt ljusare tider igen,men vart sjutton är värmen? Vintern har vart så lång i år och fortfarande är den inte slut. Enligt väderprognosen på tv igår kväll,väntas mer snö redan idag. Blåsigt ska det också bli och det är nog det värsta.Jag,som ju så gott som dagligen tar min morgonrunda runt Elmia är väl ganska härdad nu,men oj som jag saknar lite ljumma vindar,solstrålar som värmer och att få gå runt och lulla i grönt gräs och maskrosblom:-) Den tiden kommer väl,men det tar nog ett tag till...



Idag blir det nog inte mycket gjort alls. Har precis kommit in från morgonpromenaden och ska börja förbereda dagen lite. Eftersom jag inte visste till hundra om jag skulle jobba i natt,så bestämde jag ju fika med Camilla idag. Jättekul förstås,men sömnen blir ju lidande.Tänkte därför förbereda båda middag och jobbarmackor nu på morgonen så jag kan sova i em.Trots två riktigt superlugna nätter på jobbet nu,så tär det att jobba natt. Man vet ju aldig från dag till dag hur nätterna blir,så det gäller att vara förberedd.. Kanske var det lugnet före stormen nu och det blir kanske två "kaos-nätter"jag har framför mig. Ja,man vet aldrig som sagt,och det är lika bra att tro det värtsa och bli positivt överaskad:-)

 Kanske bäst att sätta fart med plikterna nu och avsluta för idag. Jag återkommer så snart jag har tid/orkar igen...Kram

Idag drömmer jag mig bort till våren och sommaren. Bjuder på lite blomdoft i form av bilder från förra året:-)















Inga kommentarer: