torsdag 17 mars 2011

Min lägenhet

Godmorgon! 

Har vart frånvarande några dagar,men nu är jag tillbaka igen. Jag får ibland lite skrivkramp och då kan jag för min gud inte komma på något att skriva om. Då är det lika bra att hålla sig borta från bloggen istället för att knåpa ihop något tråkigt som att jag vart ute och gått med hunden eller liknande. Jag menar,det gör jag ju flera gånger om dagen,så det känns inte så spännande att skriva om (såvida det inte händer något särskilt på rundan...).

Men iallafall. Helgen har vart extremt lugn här hemma. Jag har börjat få lite vårkänslor och börjat röja lite hemma(ska också säga att sambon hjälpt till!). Är långt ifrån färdig med mina projekt,men ibland känns det som att lite grovrengöring gör susen för humöret och nu när solen börjat spira in genom fönstrerna så syns det verkligen vad man slarvat med under den mörka vintern....Det har skrubbats skåpsluckor och nästan alla trämöbler och dörrar har fått lite smörjande möbelpolich på sig..Det har tvättats och städats ordentligt på sina håll.

På ett sätt trivs jag verkligen jättebra i denna lägenheten,men på ett annat så hatar jag den! Min lägenhet är så otroligt mörk eftersom den ligger på bottenvåningen med hus runt omkring. Rummen är svårmöblerade och trots renovering av tapeter och ny matta i köket,så känns allt halvfärdigt när jag samtidigt inte fick målat. Hur fint är det med nya tapeter kombinerat med unkna skåpsluckor och dassiga lister och tak?! Eller den beigegulbruna våtrumstapeten i badrummet som ser ut som att hundratals fluggor har skitit på den? 

Men i det stora hela så trivs jag ändå. Läget är bra med närhet till det mesta. Köket är stort och det finns inglasad balkong och bra grannar. Hyran är okej och inget är sådär superfint att hunden inte kan röra sig för att man ska vara rädd att hon repar golvet eller liknande...

Men en dag,någong gång i livet skulle jag vilja bo i en stor ljus bostad där jag kan inreda fint och bara njuta av mitt hem!

Inga kommentarer: