fredag 18 mars 2011

Julafton mitt i mars???

Vaknade tidigt även idag,men då klockan bara var strax över fem,kröp jag snabbt ner under det varma duntäcket igen. Den lyxen hade man minsann inte när man jobbade dag,så lite fördelar finns det förstås med nattarbete...

Innan jag kröp ner så tittade jag ändå ut och blev lite halvt chockad! Att det skulle komma lite snö under natten hade redan vädret på tv 4 talat om för mig igår. Men att det skulle komma ca 40 cm bara i natt, hade jag väl aldrig trott!

Ute är allt vitt,bilen är igensnöad och det snöar fortfarande. Igår var det barmark, idag är det "julafton"!Tala om snabba väderomslag .......

Snällt att de skottat in min bil idag......



Visst känns det oerhört tråkigt att ha fått vinter igen,men jag ska utnyttja dagen till att baka biskvier och göra en Risottolåda till middag istället. Alltid lite extra mysigt att vara inne i värmen och pyssla medans snön yr utanför.

Men innan dess så ska jag ta ut lilla odågan en stund. Är det någon som älskar snö så är det hon, och faktiskt så brukar ett leende växa fram även på mig när jag ser henne krålandes i snön..... 

Inga kommentarer: