onsdag 9 mars 2011

Pastasallad med kyckling!

Jag har fortfarnde inte kommit i säng.... Har vart iväg en snabbis till Camilla och bara var tvungen att skriva lite till innan;-) Känner mig som världens lyckligaste just nu,och det roliga är i det,att jag inte ens vet varför!!! Inget särskilt har hänt alls,men jag får ju mina filosofiska sidor ibland och kan inte annat än att vara tacksam. 

Tänk vad många gånger man vaknar och känner sig utmattad,trött och knappt har livslust. Varför tänker man då inte på allt positivt här i livet?

Idag känner jag en sådan tacksamhet till människor som berikar mitt liv. Allt ifrån arbetskamrater,boende,vänner,familj,hund och okända. Kan inte annat än tacksamt se på och känna att ni ger mig så mycket.Försöker ge er lika mycket tillbaka,men ni är så många,och jag hoppas ni ändå vet vilka ni är. Tänk att just jag får vara i er närhet och ta del av ert liv. Tänk att just jag har fått chans att få en stund med er. Att just jag får vara i ert centrum en stund. Lycka och glädje!

Tänk att jag har fått (iallafall för mig) den underbaraste och goaste hunden i världen. Att jag har ett jobb med underbara arbetskamrater,härliga boenden och ett fast jobb med det jag älskar att arbeta med. Att jag har vänner som berikar mig och är totalt underbara,en sambo som älskar mig och till viss del en familj som jag kan vara mig själv tillsammans med. Kan man vara mer än glad och tacksam? Varför glömmer vi lyckan när något går oss emot?

Filosofiskt dravel,men glädje.....Denna bukett fick jag av min sambo i lördags,men i bildform skickar jag den vidare till er,kärlek till er alla........



För att vara lite mer "normal" i mitt inlägg,ger jag er här min allra bästa tips på en god pastasallad med kyckling. Denna har jag ätit enormt mycket av nu när jag försökt gå ner ett par kilo och det har gett resultat. Smalmat när den är som bäst:-). Gillar man inte kyckling,går det alldeles utmärkt att byta ut den mot lite räkor och något hackat kokt ägg istället.

                                                                     Kyckling och pastasallad:

Isbergssallad efter smak,ca ett halvt huvud till 4 portioner
ev lite ruccolasallad eller bladspenat (om man gillar det)
1-2 tomat
1 liten burk majs
ca 20 cm gurka
1/2-1 hel paprika
1/2 rödlök
2 dl okokt pasta
1-2 kycklingfileer
 Kycklingkrydda


Hacka och skär grönsaker och lök i mindre bitaroch lägg i en bunke.
Skär kycklingen i ganska små bitar och stek med mycket av en färdig kycklingkrydda på burk. Låt den svalna och blanda i salladen.Blanda även i majsen efter att den fått rinna av.
Koka pastan enligt anvisning och skölj den i kallt vatten så att den svalnar. Blanda i den i salladen.Krydda eventuellt med lite salladskrydda för att få en en kryddstarkare smak. Severa med en god dressing och något litet bröd till. Smaklig måltid!

Inga kommentarer: