söndag 27 mars 2011

Ruskigt och kallt....

Riktigt kalla vindar idag,och trots att solen lös vackert under förmiddagen var det då ingen värme ute. Ändå var det naturligtvis bara att traska ut på långrunda,och det var längesedan jag frös så som jag gjorde idag. Man brukar ju ändå bli varm när man rört på sig en stund,men idag gick vindarna rätt in i kroppen och blåsten piskade i ansiktet. Det var riktigt skönt att komma in sen och få i sig lite hett kaffe.Har ännu efter flera timmar inte fått upp någon värme i kroppen.



Det har annars vart ännu en lugn dag på denna helgen. Jag har äntligen orkat ta tag i mina fönster på balkongen,har putsat och fått dem så pass vårrena att man ser ut igen. Riktigt så illa var det väl inte,men rena var de då inte av alla avgaser,smut,fågelskit och damm. Snart är det dags att handla lite vårblommor att lysa upp med där ute, och det känns ju trots allt lite mysigt när den tiden kommer.

Lite inspirationslös och slö idag och har inte mycket att berätta,så därför kurar jag nog in mig i en filt och hoppar upp i soffan med lite chips och dipp nu istället......Tröstmat för en uttråkad själ idag.........

Inga kommentarer: