torsdag 17 mars 2011

Bullbak på g

Jodå,ibland faller andan på och jag är effektiv som få ;-) Idag är en sådan dag, och efter att ha varit sugen på bullar i flera dagars tid, så har jag satt igång med ett bullbak också. Degen står på jäsning nu ,och med det börjar det spridas en behaglig värme från ugnen. Snart kommer doften av vanilj och nygräddat ta över i lägenheten, och jag ser fram mot några smakprov och lite kaffe senare i soffan:-).Det är inte ofta jag bakar,då det igentligen är maten som är min stora passion. Men ibland är det faktiskt kul att ha något hemma att bjuda på,och tanken är väl att få till några populära biskvier imorgon också ..                                                                                                               Oj, sånt stök det blev;-)



















Ni ska självfallet få både bullrecept och bilder,men det får ni vänta med till senare. Full fart mot utbakning nu:-)

Inga kommentarer: