torsdag 10 mars 2011

Nya mål,jag ger upp!!!!

Ni som följt mig här vet vad jag pratar om. Sluta röka,gå ner i vikt,träna,spara pengar,sluta stressa och vara nyttig.Det var mina mål för er andra. Allt gick bra i början,men jag har insett att kraven på mig själv blev lite väl stora. Jag har INTE gett upp,men omprioriterat lite i planeringen. Kanske bättre att ta en sak i taget och inte ha för stora mål så man tröttnar. 

Ekonomin och vikten är det jag satsar på nu. Bara några tuselappar kvar till kreditskulden är borta och jag är riktigt stolt över att ha snålat/sparat så enormt mycket de senaste månaderna. Lite extra pengar har det gått åt då rökstoppet inte gick som planerat,men i övrigt så har budget följts till punkt och pricka.

Trots våran planerade Amsterdam-tripp i maj,så borde jag vara av med krediten redan på aprillönen(en månad tidigare en planerat faktiskt) och även om jag använder någon tusenlapp extra på resan,så kommer maj-lönen in veckan efter igen, och då är jag helt fri därifrån.....Sååååå skönt det ska bli!

Även vikten går ju helt kanon. Fuskar lite ibland med alldeles för go mat, och jag pendlar något kilo hit och dit,men i huvudsak går jag ner lite sakta,men helt i rätt riktning. Har ju igentligen nått huvudmålet,men satsar på ett par kilo till på längre sikt.Underbart att kunna plocka fram lite undanhängda vår och sommarkläder sen!

Och så var det detdär med rökning och träning. Målet är verkligen att både sluta med rökningen och att börja träna igen. Dessa går ju hand i hand,då konditionen,motivationen och orken till träningen inte finns om jag röker.

 Blir så ledsen på mig själv att jag är fast i denna skiten och inte kan ta mig loss. Tanken är iallafall att när skulden är avbetald så har jag "råd" med tränings och simkort utan att det försvårar ekonomi-planerna. När träningen sen drar  igång så hoppas jag på att bli mer motiverad att förbättra konditionen utan rökning. Det gick ju bra då jag började,så jag vet ju att jag kan  om jag ger mig sjutton på det.

Att våren kommer och det blir mer "uteliv" hoppas jag också ska ge mig en liten puff frammåt. Jag hatar verkligen att vara rökare,men begäret är starkare än mig i detta fallet..Tröstar mig ändå med att även promenader är motion och ger kondition,så helt förslappad är jag inte iallafall ;-)

Nähä,nu är det verkligen dags för mig att krypa ner i sängen för några timmars sömn. Jag önskar er en helt underbar dag och drar själv täcket över huvudet och säger godnatt.....

Inga kommentarer: