tisdag 1 mars 2011

Jag andas vårluft

1 mars idag. Kan inte låta bli att tänka vår när jag hör datumet. Utanför mitt fönster är det grått,termometern visar på -1 och visst känns det fortfarande långt kvar till grönt gräs,björkarnas gröna små löv och blomsterprakt! Men jag har precis kommit in från en långpromenad och fåglarna kvittrar,snön har minskat rejält och luften är,om inte varm,så iallafall lite fuktig och frisk. Den torra,kalla vintern har äntligen börjat ge vika och nu har vi en underbar tid framför oss...



Idag är jag ledig och det är ju alltid trevligt. Har fixat så mycket i helgen (och igår) att jag faktiskt inte har något att göra idag! Ha,ha alltid dessa små lyxbekymmer;-) Nåja,jag brukar inte ha svårt att fördriva tiden ändå,så idag ska jag steka köttbullar. Björn fyller ju år på lördag och jag tänkte han skulle få en liten matpresent. Låter kanske inte så kul i era öron,men jag vet att han älskar dem och tanken är väl att det kan vara skönt för både honom och Sandra att slippa laga mat någon dag nu när lille Devin tar upp en hel del tid. Ett kilo färs har precis vart och inhandlats och det är väl igentligen bara att sätta igång! Ska se om jag kan få in både mitt favoritreceptet och en liten bild till er sen när de är klara.

Inga kommentarer: