fredag 4 mars 2011

Mer jobb i helgen????

Sjukdomar fortsätter att prägla min arbetsplats. Fick ett samtal från en kollega i gårkväll och hon var såååå sjuk. Innan hon hann säga vem det var som ringde, trodde jag det var en tant eller farbror i 100-års-åldern som ringt fel. Så hes att hon knappt kunde prata och på det en vrålförkylning. Stackarn ringde och sjukskrev sig inför helgens jobb och jag erbjöd mig idag på morgonen att jobba söndagsnatten som extra. 

I första hand ska en vikarie ringas in på sådana här pass,så något svar har jag inte fått än. Men jag hoppas! Vi har bara en vikarie att tillgå,och han jobbar gärna (tyvärr!)....Mars ob-tillägg kommer på april-lönen och det är den jag ska resa till Amsterdam för i maj:-). Att jobba en söndagsnatt ger ca 2000 extra i kassan efter skatt och det skulle ju vara perfekt. Ja,tro nu inte att att jag önskar min kollega sjuk på något sätt,jag är faktiskt orolig för henne,men som talesättet säger :"Den enes "död",den andres leverbröd".....Just nu lever jag ju lite på existensminimum efter att ha planerat att betala av min kreditskuld i samma veva,så pengar behövs verkligen!

Inga kommentarer: