måndag 21 mars 2011

Halvdöd och trött idag

Efter att gått av min helg med 30 timmars jobb,samtidigt som jag har handlat,stekt köttbullar,haft middagsgäster,gjort tre olika små rätter,städat,tvättat,bloggat och avslutat denna morgon med medarbetarsamtal,så kan jag bara säga att energin är slut!!!!

Trött är bara förnamnet,men jag sitter ändå och tvekar på om jag ska lägga mig eller inte. Jag vet ju att bara en timmes sömn på dagen,kan göra natten till en "tänk-och-slita sängkläder-natt" istället för att sova. Vet inte om det är bättre att försöka hålla sig vaken och krypa ner tidigt ikväll istället.

Iallafall så har helgen vart trevlig med besök och mycket nytta har gjorts i hemmet. Resultatet av mina maniska dagar resulterar i att morgondagen är en fridag från allt vad plikter nu kan heta :-). Stämmer väderprognosen kan våren glimma till med tvåsiffrigt imorgon, och då ska jag bara gå långa promenader och eventuellt ta en av mina böcker,sätta mig i solen , lapa sol och dricka massa kaffe. Låter som en ganska bra dag att vara ledig på..

Idag blir det nog inte heller mycket gjort. Väntar snart hem mina odågor till karl och hund,och tänkte bjuda iallafall mannen på lite rester från biffgrytan igår. Troja ska istället få lite köttslamsor jag skar bort från fläskfilen,och det brukar också vara ganska uppskattat....
 

Inga kommentarer: