torsdag 3 mars 2011

Snuvad på våren i Forserum....

Läste i Ninas blogg (se här intill i min blogglista till vänster)  igår, och hon hade vart i skogen och visade upp våriga bilder med barnen och hundarna. Jag blev så supersugen på att andas skog igen,att jag bara var tvungen att ta mig en tur ut till Forserum och få uppleva lite lantluft efter jobbet idag. Men var Nina varit, förtäljde inte historien. Vi hamnade nog inte i samma skog iallafall!!!

Jag halkade ut i skogen på snöiga och isiga stigar. Minusgraderna var kalla och ordentligt med rimfrost i träden .Inte tillstymmelse till vår och solsken i den dimmiga morgonen,och jag slog dessutom omkull två gånger i mina gympadojjor(hur tänkte jag när jag åkte med det på fötterna???).Tror iallafall att ett av dem fallen kommer ge mig en blågrön skinka imorgon;-)

Men jo då,det var ändå både uppfriskande och härligt att få komma ut och gå någon annanstans än här i Jönköping. Troja var så lycklig över att få springa av sig bland granarna och hon "rejsade" på ordentligt. Älskade hund vad du gör mig glad! Vi är nu hemkomna igen och jag ska släpa in både byrackarn och mig själv i duschen för lite tvagning. Vet inte om hon rullade sig i något igår,men hon luktar något liknande lik!!!  Sängen väntar sen gosig och mjuk innan sista nattpasset innan ledig helg tar vid.

                                                   En söt liten häst tittade nyfiket på oss när vi gick förbi



1 kommentar:

Nina sa...

Den hästen såg inte jag i min skog...=)