tisdag 3 maj 2011

Vardag igen..

Uppe lite tidigare idag. Jag skulle iväg och klippa mig och hade lite andra ärenden att uträtta under dagen. Inget direkt viktigt,men jag brukar ju passa på att göra de där små ärenderna när Sven ändå är hemma. En ren nojja från mig själv,men i syfte att hunden ska vara ensam hemma så lite som möjligt.

Efter att frisören skalat av skallen på mig,for jag iväg till apoteket. Tänkte åter försöka göra mig av med de förbannade ciggen, och var och inhandlade nikotintabletter(igen). Har ett paket kvar hemma nu,men efter det så ska jag försöka igen. Pust,stånk,stön,någongång måste det väl gå!!!

Fortsatte till eko-hallen för att köpa lite hårfärg,och hittade då äntligen brassestolar. Gud,som jag letat i diverse butiker utan att finna några. Jag har igentligen tänkt köpa i flera år,och nu äntligen står de på balkongen och väntar på mig..


Så skönt att kunna plocka med sig en stol och bara slå upp var som helst och sätta sig att sola. Ska definitivt användas flitigt i sommar om det blir väder.

Hårfärg var det ja... Mitt vanliga märke jag köper har tydligen gått ur sortimentet och jag mixtrade ihop lite andra saker idag. Lite slingor och en mörkbrun färg inhandlades och naturligtvis var det bara att sätta igång när jag kom hem. Nu är jag inte längre brunhårig,utan svarthårig! Det gör inte så mycket,men visst är det lite skumt med de där hårfärgerna man använder hemma? Resultatet blir ju aldrig som det är tänkt,och skönheten på förpackning flinar lite hånfullt tillbaka när man kollar om man verkligen tog rätt färg på förpackningen....


Slingorna har jag faktiskt inte orkat lägga i än. Jag skulle ju jobba senare sen och gick och la mig för att sova istället. Hade säkert funkat om jag inte fastnat i en kanonbra bok jag inte kunde lägga ifrån mig... Sov med andra ord ingenting och for trött iväg till jobbet sen.Har dock inget att skylla på,man får stå sitt kast......

Inga kommentarer: