tisdag 3 maj 2011

Fredagsstress

Ni är ju faktiskt några som saknat mig de senaste dagarna. Kul att se att folk klickar in och letar efter mina inlägg:-)

Som jag skrev,och nu har raderat,tog jag mig en välförtjänt paus i bloggandet över helgen. Kände att jag var så uppe i varv av att hinna med allt,att jag helt enkelt pausade livet lite, iallafall från media.

Nu är jag dock tillbaka med lite nya krafter igen, och ska försöka återskapa ordningen....

I fredags började livet lite hårt. Efter att ha jobbat natten  (och var riktigt trött på morgonen),hade jag lovat åka direkt till Sandra och lille Devin på morgonen. Var inne en snabb sväng i lägenheten för att hämta Troja, och checkade in prick halv åtta på Stensholm. Slutade jobbet vid sju,så snabba ryck med andra ord. 

Troja och jag tog sen en sväng i skogen och njöt lite av fågelkvitter och sol,innan det var dags att kavla upp ärmarna och hjälpa till med annat.

Sandra,som ju drabbats hårt av graviditetshormonerna, är ju trött,och jag försöker hjälpa till så gott jag kan med avlastning. Idag blev det därför lite städning och småplock i huset för att underlätta lite för dem. där i mellan förstås lite gos med lillgrabben också. Några timmar förflöt snabbt och vid ett-tiden packade jag ihop och for hemmåt igen. Sandras mamma ska nu komma ner och hälsa på under ett par veckor,så det känns redan lite tomt att inte åka dit så ofta nu.....Men å andra sidan kan jag ju ändå åka förbi någon dag och lämna av en puss och påse bullar kanske:-)



Tog ut Troja på ytterligare en promenad innan jag åkte iväg för att hämta ett litet paket jag beställt från Ellos. Min bikini gick ju sönder för några dagar sedan,så det var helt enkelt dags att införskaffa en ny nu. Och inte kan man låta bli att kika runt lite på de andra sidorna när man ändå beställer....Kläder är något jag älskar....

I paketet låg i allafall ett par nya överdelar också. Passade fint allting,så nu har jag beställt ett par saker till som jag väntar på...;-) 



Efter att Sven sen kommit hem,vi fått i oss lite middag,så stupade jag i soffan. Sov ett par timmar,lagade lite fredagsgott i form av snitzel och klyftpotatis (fuskvariant med halvfabrikat) och somnade sen in igen framför tvn. Tror jag var riktigt övertrött och verkligen behövde sova efter en så intensiv vecka som det vart. Något mer socialt liv var det inte snack om iallafall....

Inga kommentarer: