tisdag 24 maj 2011

Regnet öser

Vaknade upp tidigt idag. Regnet slår mot rutan och jag försöker få i mig lite morgonkaffe här framför datorn. Har inga problem med att det regnar ibland,jag kan till och med tycka det är mysigt. Men idag hade jag ju verkligen tänkt "kompensera" Troja för att inte fått så mycket motion under tiden vi vart borta.

Hade tänkt att vandra ut och njuta av vår svenska natur och få känna de nya dofterna av blommor som kommit upp de sensate dagarna. Det brukar inte lukta så mycket när det regnar ,och varken jag eller Troja är överförtjusta i att bli blöta... Tråkväder idag!!!!

Men vi ska ändå försöka gå ut en sväng här snart. Hundar behöver både motion och göra sina behov,trots regn,men det blir nog inte riktigt den långrundan jag hade tänkt från början.

Ska försöka gå igenom min ekonomi lite idag också,då det snart är lön och räkningar ska betalas. Är inte riktigt hundra på hur jag ligger till nu efter resan,men jag vet att det blir en ganska bra månad ändå. Skattepengarna kommer ju inom ett par tre veckor också,så dem får man se som ett litet extra tillskott nu när resan gick på lite mer än var det var tänkt från början...Spelar heller inte så stor roll om man få leva lite fattigare nu när man unnat sig så mycket i några dagar..

I kväll/natt är det jobb igen. Känns som det var ett bra tag sedan jag hittade dit,men det har ändå bara gått 6 dagar sen sist. Har en enkelnatt till mitt förfogande och jobbar sen helgen. Skönt med lite rutiner igen och jobbet känns definitivt inte speciellt betungande för mig ändå....

Också dags att börja äta lite nyttigare igen. Det har vart mycket fettrik mat det senaste, och det syns tyvärr på både vågen och på kläderna. Dags att försöka gå ner ett par kilo igen om man ska kunna visa sig i bikini i sommar. Inget kul alls,men såhär kan det inte fortsätta,jag vill ju använda mina nya kläder utan att valkarna hänger utanför och bildar små kuddar runt byxlinningen.

Inga kommentarer: