onsdag 4 maj 2011

Bodaborg

Ja där har jag vart idag! Hade en mycket trevlig och riktigt kul dag tillsammans med ungefär hälften av mina arbetskamrater (de andra hälften var där en annan dag).

Det har vart fullt upp i "cellerna" och riktigt klurigt på sina håll. Jag var nog lite naiv innan med att tro att det skulle vara enklare än det var. Jag har ju nämligen vart där en gång innan,men det var ju säkert 10-15 år sedan, så det var ju ändrat en hel del sen dess.Tankenötter,klättring och en och annan kluring att lösa, och så väldigt enkelt var det inte....


Som vi sa på hemresan: Vi lär känna varandra bättre genom sådana här lekar,och det kan man ju skriva under på när man vart med ansiktet i skrevet på en manlig arbetskamrat och i "röva" på en kvinnlig;-) Ja,inte med mening då,men när saker går på tid kan man ju klanta sig lite och vara lite för på/snabb om de var för nära.....


Har igentligen inte mycket att säga om dagen i övrigt. Tror de flesta tyckte det var kul,det har vart god mat och bra stämning vägen igenom under hela dagen.Jag har klarat mig med enbart ömma knän (pga krypning i tunnlar) och början till träningsvärk i låren. Kanske får man känna av vilka muskler man inte använt innan, först imorgon..Skulle tro det blir träningsvärk av en del övningar.

 Skulle vara riktigt kul att åka dit med ett kompisgäng snart igen. Någon av er läsare (som jag känner) som är intresserade ?Hör gärna av er så vi kan få ihop ett gäng och leka lite:-) Kolla in länken om ni inte känner till Bodaborg
http://www.bodaborg.se/Default.aspx?mId=47 

Men såklart. En liiiiiten viktig detalj till måste jag få skriva ut... Det var ju en tävling mellan lagen också. Vi var tre lag med fyra i varje, och ni kan väl aldrig gissa vem som vann?! Ha,ha skrytsamt eller inte,men jag får tacka Robban junior,Anneli 2 och Siw för god laganda och förstapriset vi kammade hem:-) Minns jag inte fel så hamnade vi på 57 poäng mot tvåans 39.. Ganska bra jobbat!!!




Kvällen börjar nu närma sig här på liljeholmen och jag är faktiskt rätt trött. Börjar känna av en raspig hals och är rädd för att jag börjar bli sjuk. Sambon har nämligen vart dålig i helgen med just halsont och förkyld. Faan,jag brukar ju alltid klara mig från sjukdomar annars,men det svider och känns "kliigt" i halsen,så vi får väl se hur det utvecklas.Har ju min jobbarhelg framför mig,men som ni vet så är jag inte hemma om jag inte är totalt däckad.....I morgon hade jag även tänkt ta en sväng upp till Sandra och Devin,men jag vill ju inte smitta ner dem om jag är sämre,så vi får se.

Jag funderar starkt på att även idag ta mig ett rejält glas rödtjut och bara vara till.Whiskey som medicin avstår jag bestämt,men visst borde även rödtjut ta bort bakterier i halsen?! Ha,ha,tron är det sista som överger en, och det finns ju ett gott skäl med halsontet idag att få njuta av ett glas rött ;-)Om inte annat blir det väl inte sämre heller ....

Sambon är iväg och hämtar hem Troja igen. Vi var ju i Nordsjö och lämnade av henne igår då svärföräldrarna skulle vara hundvakt idag när jag var borta. Jag ska väl vara snäll och förbereda lite kvällsmat tills de kommer hem igen..

Tänk vad man kan sakna en jäkla hundracka på bara ett dygn.....På "psykiatrispråk" måste jag ändå kalla mig lite ambivalent i dessa situationer. Ambivalent= känslostörningar. Jag menar då att jag saknar byrackan hela tiden när hon är borta,men när hon väl är hemma,så vill man ibland slippa promenera och vara världens bästa matte på heltid.Trots allt så är ju hundägarskapet i många fall väldigt beroende av ägaransvar och plikter. Visst är man stolt och lycklig över sin hund,men ibland är även en engagerad hundägare trött eller lider av tidsbrist/dåligt samvete.

Inga kommentarer: