söndag 29 maj 2011

Midsommarplanerna fortsätter

Eftersom jag jobbat många av de senaste midsomrarna på senare år,är jag grymt sugen på en (förhoppningsvis) lyckad fest. Vi har nu fått ihop några stycken som vill fira den tillsammans med oss och jag försöker förbereda lite smått för att få den lyckad. För att avslöja lite av planerna ska vi vara ute hos Jennie och Björn på landet. Midsommar SKA firas på landet,så förutsättningarna är de bästa så långt.

Vi är tre festfixare av ca 10-12 deltagare ( + ett par barn på köpet) och jag vet att det redan finns planerat en tipspromenad och en musiktävling. Nu är det min tur att komma på något kul och jag vet inte riktigt vad jag ska komma med. Funderar och funderar på något stämningshöjande,men vet ju inte vad folk gillar riktigt. Hitade en riktigt rolig sida på nätet med mordgåtor som ska lösas under kvällen,men vet inte om det "blir för mycket"  att hålla reda på under annan lek och firande. Vad tror ni? Är det något ni prövat och vet är kul? ( googla NiCe party om ni inte vet var det är)Snälla,ni kan väl ge mig en liten kommentar!!!

Visst funderar jag även på en "traditionell" femkamp,men jag vet också att bla sambon inte tycker det är jättekul att just leka. Jag vill ju att alla ska trivas och komma in i en go och glad stämning...

Annars funderar jag en runda på mat och dryck också. Vill ha ett riktigt buffebord och goda drinkar, och jag söker som en liten blå på nätet;-) Rödvin i all ära,men det skulle vara kul med något somrigare just denna dag....Vi ska väl ha lite knytkalas,men jag känner lite för att slå på stort och eventuellt fixa lite små överaskningar utöver det som inte är alltför dyra och kräver enorm ansträngning... Kan ni inte ge mig lite tips? Funderar också vidare på om någon av mina bekanta,goa vänner är intresserade att fira med oss. Det finns utrymme för fler öppna och glada människor (det är lite brist på karlar bla) om ni känner er ensamma.....

Inga kommentarer: