söndag 29 maj 2011

Lyxig söndag med goa gubbar...

Ja idag har jag haft en riktigt lyxig söndag med balsam för själen.

Började dagen med att tvätta,vilket kanske inte är någon lyx direkt. Men jag hade inte så mycket tvätt,så det gick på ett par timmar, och under tiden ägnade jag mig åt en go frukost framför datorns spindelharpan. För en nattarbetare som inte alltid har så mycket att göra,är detta spel (och några andra) lätt beroendeframkallande att sysselsätta sig med periodvis...
 Efter att tvätten kommit in i torkskåpet,slängde jag mig i säng. Sov tre timmar och var riktigt pigg och utvilad efter det. Gjorde snabbt iordning lite makaroner och korv till lunch,och rullade sen iväg bilen till simhallen.Borde kanske promenerat,men där gick gränsen på aktivitet för mig...Vet inte om det är för att man alltid går med hunden i vanliga fall,för när hon inte är hemma vägrar jag gå ut och gå några längre sträckor!!!.

Åh jisses vad gött det var att sträcka ut kroppen och göra av med lite kalorier igen. Kände nu hur mycket jag saknat detta,så nu får det vara ett första steg till att komma igång igen. Tänkte inte sätta upp några mål alls,utan ska helt enkelt bara försöka komma dit en gång i veckan nu till att börja med. Idag blev det simmat 1500 m och det är jag klart nöjd med efter uppehållet jag haft:-)


Ingen simning utan bastu.Efter att ha fått sträcka ut alla leder i vattnet var det så underbart skönt att sätta sig inne i bastun och låta värmen få sprida sig i kroppen. Då Rosenlundsbadet var ganska tomt på folk idag, hade jag dessutom en hel bastu till mitt förfogande. Lyxigt värre. Inget spring i dörrarna och inget pladder och nakna kroppar som späker ut sig... Jag satt där inne en bra stund och slappade och filosoferade lite i min ensamhet...
 

Hemma igen blev jag lite småsugen på något gott att äta. Var inte så sugen på mat,utan mer på någon smothie eller liknande. Traskade bort till affären för att hitta något,och sprang där på djupröda jordgubbar som skrek på mig: Ät mig,köp mig,ta mig!!!!! Och det gjorde jag förstås.Vem kan motstå skrikande jordgubbar liksom;-)... Trots att de inte var svenska(för inget slår svenska gubbar),smakade de riktigt bra. Belgien kan också.... Snart 1 juni och det är väl klart det ska vara jordgubbar på bordet nu! Till detta köptes äkta vaniljglass och gud så gott det var....


Klockan är fortfarande inte så mycket (strax över 17) och jag ska fortsätta njuta av min dag.Har ju en jobbarnatt kvar och känner mig fullt redo att mysa i soffan där ikväll. Ja,för det är lyxen jag har när jag är på mitt lugna ställe, att kunna ta det ganska lugnt. Jag har räknat med att bänka mig i soffan och titta på film ikväll. Och till detta ska jag fixa ihop ett par goa tunnbrödsklämmor nu här hemma. Det blev en del fyllning kvar från pirogbaket igår,och när jag ändå hittade tunnbröd i frysen innan,så varför inte lyxa lite extra idag?!:-)

I morgon avslutar jag min jobbarhelg med personalmöte. Kanske inget ni tycker är jättekul,men jag tycker om mina nattkollegor och det är alltid kul att få ses lite grann. På grund av våra arbetstider så träffas vi ju aldrig när vi jobbar,så man får liksom ta tillfället i akt när det bjuds.Brukar inte vara så långdraget, och hälften av tiden brukar vara fika och lite annat än jobb;-)


Vad som inte är lika kul är att det antagligen blir sista mötet med chefen. Jag har alltid tyckt bra om honom,men nu ska han sluta för ett annat jobb,och vi ska få en ny chef till hösten. Man är ju allt lite nyfiken på vem det blir,men tills jag inte vet om det blir sämre eller bättre efteråt,så tycker iallafall jag att det är tråkigt att han slutar.....

Inga kommentarer: