måndag 9 maj 2011

Sommar....

Jajamen.NU är det sommar,det har jag bestämt....

Hemkommen från jobbet skapligt pigg idag faktiskt. Kunde inte låta bli att pilla ut kameran från sin plats och bege mig ut direkt på morgonen i solskenet. Herregud,ska detta bli den nya maniska sidan av mig,fotografering??

I och för sig både billigt och ganska harmlöst,men jag kan ändå känna mig som en idiot när jag ligger raklång i gräset för att få till en jäkla bild på en and!!!  Ha,ha idag var jag ännu mer energisk och fick locka fågeljäklarna med bröd jag plockat med mig i förebyggande syfte. De får mat,jag får en bild,vi samspelar kan man säga....Tur att man ändå inte känner så många här i stan,för någon "gammal tant" som matar fåglar i dammen vill jag inte bli på många år än ;-)

Stötte också på två av Trojas "vänner" på rundan och var tvungen att föreviga dem på bild





Hade iallafall en skön morgonrunda och när jag väl var hemma igen kände jag att nu minsann är det dags att inviga sommaren!.

Satte mig bekvämt tillbakalutad på balkongen och läste ut min spännande bok. När solen försvann från balkongen,satte jag på mig bikini och slängde ut min dallriga kropp i en av brassestolarna och njöt av en fruktsmothie i gräset. Blir så irriterad på mig själv att jag skäms. 

Jag vill inte va en person som skäms och bryr sig om vad andra tycker..... Varför ska jag skämmas över att min mage inte är platt som en fotomodells? Herregud igen,jag är varken 15 längre,eller ens förståndig nog att välja bort det goda i livet... Det finns ju faktiskt bara en väg till en smalare kropp,bantning kombinerat med träning,och jag har insett för ganska länge sedan att vin och go mat är nog ändå lite viktigare för mig än att äta grönsaker och springa på gymet och svettas!!! Valet är mitt och man kan inte få allt,man får välja helt enkelt....


Efter några timmar i solen hade jag dock ändå försökt skyla min nakna kropp för ett tiotal människor,och det värsta var när brevbäraren dessutom kom fram och pratade i en närgången position. En stilig herre som jag haft ett gott öga till innan,och nu satt jag här och insåg att jag var ganska orakad till på köpet...Helt otroligt vad man helt plötsligt bryr sig om oviktiga saker igentligen....Hallå,här är JAG,jag ser liksom ut såhär!!!!

Nåja,jag har iallafall blivit brun. Är det något jag ändå är stolt över så är det att min kropp lapar sol som en katt lapar mjölk. Några timmar i solen och min kropp förvandlas på ett kick från ganska vinterblek hud,till en härlig brunfräsch sommarbränna. Jag bränner mig nästan aldrig i solen och kan bara jubla över att jag nu känner mig rätt fräsch i färgen igen:-) 


Traskade innåt efter en stund,då jag avverkat en hel del telefonsamtal till folk jag behövde kolla läget med. Missen var mormor,som jag trodde fyllde år idag. Tji fick jag,när det var imorgon hon fyllde... Men jag har ju iallafall ringt;-)


Efter detta begav jag mig in i duschen. Satte på mig en av mina nygamla tröjor från garderoben och kände mig rätt okej. Det är ju sommar mina vänner. Ja,för det bestämde jag när jag åkte upp till bolaget under eftermiddagen idag.Jag handlade rosevin. Rosevin dricker man bara på sommaren och nu har jag köpt just det och tänker ta mig ett sommrigt glas ikväll framför tvn tillsammans med de grillade kycklinglåren och klyftpotatisen som står i ugnen och gottar till sig nu....



Inga kommentarer: