lördag 28 maj 2011

Sänker tempot nu....

Ja nu känns det bra. Har fixat och grejet det mesta av dagen,men nu är kaffet upphällt och jag sitter på min stol framför datorn. Jag har över tre timmar kvar tills det är dags att bege sig till jobbet och för en gångs skull är jag redan klar med allt från jobbarmackor,dusch och matintag. Sånt som jag brukar få stressa lite med precis innan jag ska åka annars.

Har naturligtvis inte klarat hålla mig undan från mina kastruller idag heller,men har ändå tagit det med ro och i lugn takt. Bakade en ny laddning piroger och har gjort lite enkel köttfärssås till frysen bara. Men nu är det stopp. Varje millimeter i frysen är full och det är väl dags att börja äta lite av det också;-)


Morgonen startades annars med att slänga ner köksgardinerna och byta. Var inte så länge sedan jag bytte mot ett par nya,men var inte riktigt nöjd med dem. De hängde precis lagom ner i Trojas vattenskål på ena sidan, och på andra sidan står ju hennes bädd, och det går inte få en panelgardin att hänga snyggt när hunden lägger sig på den och man väntar att allt från amplar och gardinstänger ska ramla ner i vilket ögonblick som helst. De gamla sitter nu på plats igen och jag tvättade även av fönstrerna lite slarvigt medans jag ändå höll på.

Dagen har bara gått på idag och jag har faktiskt till och med sovit ett par timmar nu under eftermiddagen. Känner mig rätt pigg och nöjd nu faktiskt och ska bara sitta och häcka en stund :-) 


Inga kommentarer: