söndag 8 maj 2011

Noll inspiration, men massor av kläder...

Nope,inget kul här inte! Vill inte låta allt för negativ,men inget händer alls. Har jobbat två av mina helgnätter. Har en kvar. Är fortfarande inte riktigt kry och det känns som jag hela tiden har en liten,liten temperaturhöjning. Fortfarande inte direkt sjuk,men frusen,småhängig och blir lätt anfådd när näsan är igengrodd.

Igår försökte jag ändå hålla igång lite.Tänket med att göra så mycket som möjligt på så kortast tid funkade en stund. Satte igång 8 tvättmaskiner under förmiddagen,gjorde köttbullar på 1 kg färs (108 köttbullar för att vara exakt,ha,ha),putsade av köksfönstrerna som var gröna av pollen och strök ett par nya gardiner och hängde upp.


Vid tolvtiden tänkte jag inviga en av de nya brassestolarna och begav mig ut på den pissindränkta gräsplätten nedanför huset. En spännande mördarhistoria till bok under armen, och den nya bikinin var med. 5 minuter i solen,sen frös jag som en blöt hund och gav upp. Kanske var det förkylningen som gjorde sig påmind,men jag tror mer på de kalla vindarna från Vättern. Termometern visade bara 10 grader. Snart drar jag till varmare breddgrader,hrm!

Nåja,jag la mig att sova istället och det var nog tur. Natten har vart lugn på jobbet,men jag kände mig lite sämre igen.

Efter jobbet idag var jag och handlade. Av en ren slump hamnade jag på klädavdelningen och vips,så låg tre nya linnen/toppar och ett par jeans i kundvagnen också ;-) Varför kan jag inte sluta shoppa kläder,jag använder ju inte mer än några enstaka plagg ändå??

Kom hem och tänkte vara så duktig att jag kollade över lite av min garderob. Se vad jag hade i den igentligen. Får ju skämmas och säga att i min byxgarderob hänger nära 50 par byxor. Trodde inte det var sant,jag har ju aldrig något snyggt att ha på mig!!! Samma sak i den andra garderoben,ca 100 tröjor,linnen,toppar,tunikor och sånt hängde där i. Av varierande färger,varierande passform och naturligtvis med ca 5 favoritplagg längst fram. Förstår ni? Jag använder ca 5 klädesplagg,tvättar dem om och om igen och struntar i resten av de 95 stycken riktigt snygga plaggen jag har.

Dags att börja använda det tror jag. Kanske ska börja bli den "gamla" Eleonore igen. Hon som faktiskt var nogrann och petig med vad hon satte på sig. Som aldrig skulle drömma om att ta "slapparkläder" till affären eller tvättstugan ens. Vilket förfall det har blivit på mig igentligen ;-)

Nu jäklar är jag minsann ute med hunden både okammad och ganska ofta i "myskläder".Alltid jympardojjor,om det inte är vinterkängorna....Förfall på hög nivå!

Och sen,för att inte tala om alla mina högklackade sandaler och stövlar som numera bara står och samlar damm i en garderob. När ska man ha dem på sig då? Inte kan man trippa ut i högklackat och "festkläder" en måndagsmorgon med hunden. Ha,ha,kan riktigt se synen av storstadsbrutta: Kort kjol,välsminkad,stilettklackar och uringat linne,haltar runt bland hundskit och försöker hålla balansen med klackarna i blött gräs som man sjunker ner i varje gång man tar ett steg....Hyllar jympadojjor!!!.

Sen har vi samma problem med jobbets utstyrsel. Inte kan man komma klädd riktigt fint där heller.Nope,inga klackar där inte. Där är det "pissetofflor" som gäller,mjukt och skönt på fötterna. Och uringat,glittrigt,glammigt funkar inte heller speciellt bra det heller. Rejäla kläder,icke urringat,med fickor. Praktiskt och skönt. Inte snyggt,men just praktiskt. Hyllar fleccejackor och jeans/tigths till detta ändamål....

Steg tre blir automatiskt hemma.Känns återigen ganska konstigt om man skulle klä upp sig och ställa sig och steka köttbullar i någon snygg klänning med blingbling eller liknande. Och vem ser mig om jag sitter vid datorn i en ny snygg festlig topp och häftiga byxor? Eller ska jag åka upp till lille Devin med någon vacker tunika,för att åka därifrån med bebiskräk och dregelfläckar på axeln?.

Får nog redan lägga ner den där "gamla fina Eleonore" igen, och inse att mitt liv inte är fest och glamour längre. Och att det går ganska bra ändå...Trivs ganska bra med både bebiskräks,hunddregel och en och annan fettfläck från stekoset i köket;-)   Vad ska jag göra med alla mina kläder då??De får hänga där de hänger så länge,kanske blir tillfälle nu i sommar;-)

Nåja. Resten av dagen idag har jag faktiskt sovit. Vet att det fullt normalt när man jobbar natt,men ändå lite ovanligt för mig att sova så mycket. Det har vart skönt iallafall och trots att jag inte känner mig kry,så känner jag mig piggare i huvudet iallafall. Om ett par timmar är det dags att fara iväg till jobbet igen. Ska nu dra mig ut på en kortare promenad för att få lite friskluft idag också.Tänkte slänga lite kartonger/tidningar i återvinningen på vägen och bara lulla runt en sväng i kvarteret. (Och slänger in ett par ego-bilder, nu i efterhand, som jag tog på promenaden)

1 kommentar:

Nina sa...

Synd att du inte var i Forserum igår, vi hade underbart gott väder,22 grader!!!
Sedan får du säga till karlen din att han bjuder ut dig, måste ju få lyxa till med stilletter nån gång:)